Gå til innhold

90-talls Van?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg og noen kamerater skal til usa i sommer og tenkte da å kjøpe en conversion-van med sju seter. Er det noen vanlige problemer på rundt 95-modell av Ford, Dodge og Chevy? Jeg har tidligere eid en 83' Chevy, og vanlig feil der er jo girkassa. Gjelder samme med de nyere modellene? Hvordan er det med innsprøytningsåtteren på disse bilene? Evt. et av merkene som er mest pålitelig? Vi skal krysse fjellkjeder og ørkener, så det er fint om folk kan dele litt erfaringer om dette. :)

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke all verdens peiling, men hadde du diesel på din? Vet at dieselkassene er et stort problem, mener det er ei ombygd bensinkasse, og at denne ikke holder allverdens. th 350-kassene er vel ikke et utpreget problem på disse bilene forøvrig, dersom vedlikeholdet er greit og motoren ikke er så mye modifisert? Har selv en '76 G30 med 350 motor og ditto kasse, har aldri hatt noe trøbbel. Har ikke hørt annet enn positivt om innsprøytningsmotorene forresten, men lite erfaring med dem selv.

Hadde jeg vært deg, ville jeg satset på dodge. Hørt at chrysler bruker de beste og mest holdbare delene. Uansett tror jeg ikke du risikerer så veldig mye. Og sats på g10-20/B100-250, mener at utvekslinga er annerledes, og komforten bedre. Kanksje noen andre har synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun hatt en 80 mod Chevy Van, aldri noe så nytt, men de gangene jeg har vært

”over there” er det utvilsomt Dodge Van’s det er flest av på veiene der…ikke dermed sagt at de er bedre enn andre, men mulig bedre utvalg??

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkassene i dieselbilene er vel TH400? Jeg hadde vanlig bensin 305. Grunnen til at kassene ryker er vel tyngden de hele tiden er belastet med i forhold til en vanlig personbil. Men det er vel en helt annen kasse i de nyere Chevy-vanene? Uansett merke så er det vel et trygt kjøp? Jeg ser at Dodge ligger litt under i pris, så mulig valget faller dithen.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider