Gå til innhold

Knekt bolt.

Ranger emnet

lunas

Anbefalte innlegg

Hei!

Ja i dag skulle jo jeg gjøre noe så lett som å skifte kjøleveske trodde jeg.. Koblet fra slangen u bunnen å vannet rennte ut, vel å bra! Så skulle jeg ta av lokke under på vannpumpa ved termostaten, men der knakk selvfølgelig den ene av de to boltene.. Noen tips til hvordan jeg skal løse det? En liten ting til når jeg hadde tappet av alt vannent i radiatoren og eksansjonstanken var det ca 3 liter.. I Haynes står det at jeg skal fylle på 6,5 liter hvor er resten? Eller er det mye som ligger inne i vannpumpa? For jeg fikk ikke ut termostaten.. Hvordan skal jeg få ut termostaten? Jeg trodde jeg bare skulle røske den ut.. Ja det var vel alt!! Noen her som har forslag til hvordan jeg kan fixe dette?

Sånn ser det ut der nå!

vannpumpe1.jpg

Å her er den j..... bolten.. Den ene gikk fint ut men den andre knakk rett av..

vannpumpe2.jpg

Bjorn Lunas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bare skulle bytte kjølevæske kunne du bare løsnet på slangen i andre enden. Nå er det vel nesten bare å skru ut vannpumpa og ta det videre derfra. Om du ikke får den ut da, så kan jeg trøste med at det koster ikke så mye for ei ny pumpe.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta å borre ut skruen!

1: lite borr

2. litt større

3 enda litt større

etterhvert så kommer du opp i like stor størrelse som bolten

når du har borra den ut så er gjengene borte. men da kan du bare ta å gjenge opp på nytt!

håper detta hjelper deg

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger......

Baufil og flattrekker..sag et spor i bolten som flattrekkker passer i.......

så tar du å setter flattrekkeren i sporet, og skrur ut skruen.

da går det bra med gjengene :)

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider