lunas Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 Hei! Ja i dag skulle jo jeg gjøre noe så lett som å skifte kjøleveske trodde jeg.. Koblet fra slangen u bunnen å vannet rennte ut, vel å bra! Så skulle jeg ta av lokke under på vannpumpa ved termostaten, men der knakk selvfølgelig den ene av de to boltene.. Noen tips til hvordan jeg skal løse det? En liten ting til når jeg hadde tappet av alt vannent i radiatoren og eksansjonstanken var det ca 3 liter.. I Haynes står det at jeg skal fylle på 6,5 liter hvor er resten? Eller er det mye som ligger inne i vannpumpa? For jeg fikk ikke ut termostaten.. Hvordan skal jeg få ut termostaten? Jeg trodde jeg bare skulle røske den ut.. Ja det var vel alt!! Noen her som har forslag til hvordan jeg kan fixe dette? Sånn ser det ut der nå! Å her er den j..... bolten.. Den ene gikk fint ut men den andre knakk rett av.. Siter _____________________________________________ Bjorn Lunas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 Om du bare skulle bytte kjølevæske kunne du bare løsnet på slangen i andre enden. Nå er det vel nesten bare å skru ut vannpumpa og ta det videre derfra. Om du ikke får den ut da, så kan jeg trøste med at det koster ikke så mye for ei ny pumpe. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lunas Skrevet Mars 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 Det var det jeg var litt usikker på om jeg måtte løsne den, men det stod i Haynes at jeg mått det for å drenere ut alt vannet.. Siter _____________________________________________ Bjorn Lunas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 Du kan ta å borre ut skruen! 1: lite borr 2. litt større 3 enda litt større etterhvert så kommer du opp i like stor størrelse som bolten når du har borra den ut så er gjengene borte. men da kan du bare ta å gjenge opp på nytt! håper detta hjelper deg Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lunas Skrevet Mars 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 Det er ikke en mulighet for at jeg kan redde gjengene da? Hvis jeg bare er litt forsiktig på slutten og da prøver å skru inn en ny bolt? Eller vil ikke det funke? Siter _____________________________________________ Bjorn Lunas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 Legg opp en bilde av den knekte bolten der den sitter......fra siden tror jeg vet hva du kan gjøre! Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lunas Skrevet Mars 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 Har ikke noe bilde fra siden... Det må jeg ta i morgen isåfall... Men hva mener du jeg kan gjøre? Siter _____________________________________________ Bjorn Lunas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 Du trenger...... Baufil og flattrekker..sag et spor i bolten som flattrekkker passer i....... så tar du å setter flattrekkeren i sporet, og skrur ut skruen. da går det bra med gjengene :) Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lunas Skrevet Mars 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 Du er igrunnen ganske smart du!! Litt av bolten stikker faktisk litt utenfor så mulig at det kan gå!! Takk takk!! Siter _____________________________________________ Bjorn Lunas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 bare hyggelig :) Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 hold meg/oss oppdatert om du fikk den ut da Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lunas Skrevet Mars 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 Jeg skal oppdatere vet du! Men var det ikke litt lite kjøleveske som kom ut bare ca 3 liter?...hmm.. Å hvordan får jeg ut termostaten? Siter _____________________________________________ Bjorn Lunas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 ja, det var lite kjølevæske! hm......tror termostaten sitter løst. prøv å ta flattrekker å vippe den opp.....men vær forsiktig......."tror" det er sånn den skal ut. Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 termostaten faller vel ut om du pirker litt borti den. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Fikik du ut skruen/bolten elller? hapyhappy Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg