Gå til innhold

Motor problemer

Ranger emnet

passat kara

Anbefalte innlegg

Jeg har jo passat, men aktiviteten på "passat" forumet er mildt sagt laber og de få som er der har nyere passat en meg :(

Motoren på passaten og golf'n er lik (sitter anerleder men er lik.... da tenker jeg på 1.8 gassern (2E2)

Jeg har litt problemer..

Jeg sku sjekka pluggene på den og den siste pluggen ble satt i litt skeivt.. tru ikke e ødela no særlig med gjenger men så vidt.

Hva skal jeg gjøre?

* Gjenge opp at sånn det er nå og prøve å få sugd ut eventuell metall spon som blir igjen.

* Ta av toppen og gjenge opp at og ha i

* Eventuelt noe annet forslag?

Har noen her gjort det før? er jo litt arbeid og ta av toppen så frister ikke så mye og begynne med det...hvis jeg skal ta den av så kommer jeg til og bytte den med den e har på delbilen for den ble overhalt like før den ble solgt.

Problem nr2: som er grunnen til at jeg sjekka pluggene i første omgang er at den ikke går på tomgang.

Noen som har noen veldig smarte forslag, da tenker jeg vel egentlig direkte på forgasser problemer.

Har sjekket slanger for falsk luft og byttet noe, så det ska være i orden det elektriske til gassern ska også være i orden, pakning på insug ble byttet før i vinter så der ska det ikke være noe feil, gassern har kun gått 27 tusen så den burde være ganske strøken.

Den får luft og den får bensin for ruser jeg så går den fin fint, men når turtallet begynner å synke etter at choken har gjort jobben sin og den nærmer seg 1500 og ned over går den ujevnt.

og til slutt slukker den.. har hatt samme feil før da var det slangen til bremseforsterkern som var gått.

Byttet rotor,fordelerlokk,plugg ledninger og sjekket pluggene(pluggene var fin fine)

Leste i mekka boka om "vevhus utsug" hva er dette for noe? sto at hvis bilen gikk ujevnt på tomgang sku jeg sjekke om det var lekasje der.

Uansett, noen som har noe forlsag på 1 av mine 2 spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider