Gå til innhold

Sub til Planet Audio VX-6005

Ranger emnet

nasams

Anbefalte innlegg

Med bare 4x50 + 200W til rådighet vil jeg anbefale elementer med høy følsomhet hele veien rundt.

En god sub for deg kan foreksempel være Peerless Resolution, Soundstream SPL eller Infinity Kappa 120.3 SE. Alle disse skulle ligge rundt 1300 - 1700 og gi god valuta for pengene.

Kasse kan du bygge sjøl av 19mm MDF eller kjøpe sammen med suben.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nasams skrev:
Takker for svar! Er temmelig "grønn" når det gjelder bilstereo, så lurer på: Vil det være stor forskjell på en 10" og en 12" i en så liten bil?

Det kommer veldig an på elementene...

En god 10" kan spille både bedre og høyere enn en billigere 12".

Men om du sammenligner en 10" og en 12" i samme serie, vil nok forskjellen være at 12" spiller litt høyere, dypere og trenger større kasse.

Gå for en 12" med relativt høy følsomhet, gjerne over 90dB.

Hadde selv en 12" med følsomhet på 86,9dB drevet med opp imot 600 solide watt i Golf 3. Det spilte mer enn bra nok for de fleste :D

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nasams skrev:
Takker for svar! Er temmelig "grønn" når det gjelder bilstereo, så lurer på: Vil det være stor forskjell på en 10" og en 12" i en så liten bil?

Heller en 10 tommer av god kvalitet enn en dårlig 12'er.

Mange seriøse hjemmesubwoofere har ikke større element enn 10 tommer, tenk bare på hvor stort rom de spiller i.

En god forsterker på en god 10 tommer spiller mer enn høyt nok for de fleste.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cadence Flash 12". Jeg har en sånn nå, driver den på en boss forsterker som er på 4x 100 watt rms ( sikkert ikke mer enn 30 watt rms pr kanal, den har en gigantisk sikring på 20 amp lol ) har brokoblet to kanaler, og den spiller mer enn bra nok.. ( hører at den kunne spilt mye bedre med større forsterker )

Den er meget lettdrevet, og spiller både dypt og pent, og det er det sikkert flere enn meg som kan skrive under på.. Elementet får du også under 1000 lappen ;)

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nasams skrev:
Har ein Golf 3 jeg skulle hatt en sub i. Forsterkeren jeg har er en Planet Audio VX-6005. Subben må gjerne være med kasse, og jo mindre plass den tar, jo bedre er det. Jeg er ikke ute etter det som dunker høyest eller mest, men en god all-round sub som kan gå lavt.

Det står ikke noe om at subkanalen på den forsterkeren tåler 2 Ohms belastning, så da må du nok ha en sub som er enten enkel 4 Ohm eller dobbel 2 Ohm.

Det er sant det Dag skrev, men så er ikke prisforskjellen så stor mellom 10" og 12" normalt sett.

Om en 10" skal spille like dypt som en 12" må det ofres en del av lydtrykket.

Om plass er av betydning for deg, vil jeg anbefale Phase Linear Aliante!

Denne får rikelig plass nede i reservehjulsbrønnen. 10" utgaven (muligens 12" også) skulle nok klare seg med å spille inni selve felgen :D slik at du slipper å ta ut reservehjulet.

Eneste er vel at disse elementene ikke hadde sagt nei takk til større forsterker...

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nasams skrev:
Takker og bukker for alle svar! :) Tror jeg kommer til å gå for en Infinity KAPPA 120.3SE. Håper det blir bra! Er ikke noen forhandlere her som har bra tilbud på denne vell...? :rolleyes:

Infinity Kappa Perfect 10.1 selger jeg for 1990,- (Trenger litt forsterker da)

Prisen på 120.3SE finner jeg ikke i farten, da jeg ikke har prislistene her.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider