Gå til innhold

Honda Civic eller Mercedes 190?

Ranger emnet


ryuujin

Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har nå sett litt rundt på bil og greier.

 

Har funnet to biler nå som kan være det jeg ser etter:

92 Mod Honda Civic VTi 4dørs mod

91 Mod Mercedes 190E 2.5

 

Civicen er jo framhjulsdrevet, og slitesterk og sånn, mens Mercedesen er bakhjulsdreven. Vet ikke om den er så slitesterk?

 

Jeg søker en bil som er relativt sprek og som jeg kan bruke til å drifte litt med... sånne enkle sladder og sånt.

 

Vil en mercedes være nok til sånn eller skal jeg kaste fra meg ideen helt og heller gå for en civic som er skikkelig fin?

 

 

Kan vi få bekreftet om mercen er en 2,5 16v eller ikke?

 

Dersom Valget står mellom en Civic VTi eller en 2,5 16v, hadde det ikke vært noe tvil om mitt valg. Selvsagt 190`en.

 

Nå har ikke jeg noe erfaring med japsebiler, så jeg kan ikke uttale meg på noen måte om civicen, men 190e er en bil som vekker gode minner tilbake for meg. Var lykkelig eier av en 87 mod 190e 2,0 for noen år tilbake og ut i fra min erfaring med denne bilen var bare positive.

 

Et lite "minus" må være designet på 190`en. Karosseriet kom så tidlig som i 1983, mens Civicen er nesten 10 år nyere.

- 98 Audi A6 1,9 Tdi

x97 Audi A4 1,8 20V (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt)

x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt)

x81 Ford Escort 1,3 (taket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man fucker ikke med vti'en!! helt rå bil!! og må vel være en av de bilene det finnes mest styling til i hele verden og. Eneste minuset med den må vel være at det blir lite drifting på deg uten hjelp av brekket ihvertfall :D hehe men civic'en er rå!! KJØP!

Rock hard ride free!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå for 2.0 - 16 (hvis det er den du tenker på) en kompis av meg har en sånn. jævlig morsom bil, og nesten ingen har lik deg. du ser forskjell på en 2.5-16v og en 2.0

 

"vanlig"

Im2.jpg

 

EVO I

evolutionbilde3.jpg

 

EVO II

190evo.jpg

den evo 1 der vekker gode minner... aah.. angrer på at den ble solgt...

- 2002 Toyota Celica T-sport

- 1993 Mercedes 190E

x 2002 "Lotus" Speedster

x 1999 Nissan 200sx Z-edition

x 2000 Toyota Celica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dermed var krigen igang. Selv ser jeg ikke på en Svin-vic VTI som en konebil. Konebiler har ikke en av verdens beste og mest trimvennlige sugemotorer (B16A, bitches!) under panseret. De har iallefall ikke 160 hester og rødmerkinga på 8200 RPM.

 

Jeg kan snu situasjonen - hvem kjører vel 190E? Jo, bestefar og andre menn med hatt og stokk, eller taxisjåfører. At det eventuelt er den råeste utgaven med en 2,5-liters 16V-maskin med tett opp til 200 hester gjør selvfølgelig ingen forskjell.

 

Jeg må jo få slenge litt med leppa, da.. :-)

 

190 har faktisk ikke vært drosje. Den var for liten den gangen. Muligens at den er stor nok nå, så noen har det sikkert vært, men det er jaggu få..

 

2,5-16 er en kul utgave av en ganske "bestefar" bil, sikkert på samme måten som den der VTSn er en kul utgave av en "konebil" ...

 

Enig?

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GÅ for sjarmedesen!! Fet bil å kjøre med rått understell!

du kan ha det morro med en 2.5 16..

Civic er en bil med mye plastik potensiale, men fy faen så lei og bitter du blir. morro bil første dagen. Ikke kjøp sklipikk du blir garantert grå i håret!!

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes jo ikke tvil her..

 

gå for civicen!!

kansje fordi at jeg ikke liker mercer?!

men mercedes 190 blir jo kalt for plastikk merce..

 

ta civicen gutt!!

men har du anonsene på disse 2 bilene??

 

 

Øh?? Plastikkmerce? jawohl? Veit ikke helt hvor du har det fra, men....

 

MB 201 (190 serien) deler de aller fleste slitedeler med storebror 124 ("forgjengeren" til E-klasse/første e-klasse)

Slitedeler er rimelig, enkle å få tak i og er lett å bytte! Trenger nesten ikke annet verktøy enn det som er i vanlige verktøykasser!

(den som kom med utsagn om at det var dyre deler har tydeligvis ikke handlet på riktige steder!)

 

 

den verste 190 kom vel med en6,0 hvis jeg ikke husker feil

 

Husker nok feil der! Største standard var 2,6l.

Største modifiserte (fra AMG) var vel 3,6?!?

6 l er nok 124 som har. E60AMG

 

De har iallefall ikke 160 hester og rødmerkinga på 8200 RPM.

 

Hva slags puslete dreiemoment har denne hondaen for å presse ut 118kw? kanke være over 200nm?

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg bare kjørt VTi i etpar dager, morro bil for all del, men umulig å sammenlikne med en 2.5-16. Skal du ha en bil som ikke alle andre har, så gå for MBen. VTier florerer det av. Ikke mange 2.5-16 ute på Norske veier.

 

Komforen i de to bilene og helt forskjellige. MBen har en god lydisolert kupè, mens VTien er en fryktelig slitsom bil å kjøre tur med.

Interiørmessig kan de ikke sammenliknes. Her har 16v full 2+2 skinninteriør, fantastisk seter, både foran, og ikke minst bak!

 

evolutionbilde4.jpg

 

Utvendig kommer jo mben ferdig med skjørt og fangere fra fabrikk. Civicen ser ut som, ja, alle andre.. Her er det jo bare smak og behag som bestemmer.

 

Motormessig er det 2 meget forskjellige biler. Civicen går meget godt for å bare være en 1,6 liter. Motoren føles veldig "dramatisk" ut, mens 2.5-16 er en langt mere sofistikert motor, helt til du virkelig tramper gassen i gulvet. Jeg personlig foretrekker å kunne foreta en forbikjøring, uten å måtte ned 2 gir for å finne hester.

 

En 2.5-16 er en meget avansert bil, teknisk sett. Med ASD sperre på diffen bak, høydejustering (noe de fleste 2.5-16 er utstyrt med, enten bak og foran, eller bare bak) Kort styring og en skikkelig Getrag-kasse. Denne bilen har en skikkelig racing historie.

 

Civicen er vel stort sett en standar civic med en turtallsvillig motor. (håper ikke jeg tråkker på for mange tær her, da jeg ikke er helt oppdatert på den tekninske biten hos civicen)

 

Selvfølgelig vil jeg anbefale 2.5-16 framfor civicen. Jeg kjører selv en slik, og er mere en storfornøyd. Dessuten vil denne bilen bli en klassiker i framtiden! Noe civicen garantert ikke vil bli.

 

Sjekk ut http://www.mb190klubben.com hvis du vil vite mere om 190 og klubben her i norge..

 

Glemte en ting: BAKHJULSTREKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår