Gå til innhold

Eneste i Landet???

Ranger emnet


FE3T

Anbefalte innlegg

Speedometeret i min 88 Coupe utviklet et kjedelig problem

Når gradestokken viste noen minusgrader holdt det et svare leven og kunne vise opptil 150km/t for mye.

(jada, det kunne vise 200km/t når jeg kjørte max 60.

 

Resultatet var i vertfall at jeg ville bytte det ut.

Satte inn en liten kjøps annonse på mx6.com og fikk napp.

 

Selgeren som var fra Canada hadde et som var "litt" annerledes enn det som egentlig satt i bilen.

men siden jeg syntes det var såpass annerledes måtte jeg nesten slå til :)

 

Jeg spør derfor: er jeg den eneste som har et slikt speedometer i en 626 GD?

 

Digidash3.jpg

 

Har også en annen curousitet i bilen.

Nemlig et center luft inntak med en elmotor som beveger ventilen fra side til side når jeg trykker inn en knapp.

Dette var vistnok et fabrikks tilbehør i enkelte land

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett de der før eg også... er det mye bry og skifte om til slik ? passer turtalswiren(?) og resten av ledningene rett over ? plugg n play ? hvor mye ga du for det ? :) har virkeleg lyst på slikt :)

 

Har sett disse i brukermanualen, men aldri en virkeligheten (dvs FØR jeg fikk fatt i dette)

 

Det passer rett på alle kontakter og wiren,MEN

det er et par ledninger som må flyttes om på, for at varsel lampene for åpne dører og håndbrekket skal fungere.

 

Jeg fikk mitt kjempe billig. med frakt betalte jeg nøyaktig 520kr

 

bilde av den andre tingen ? troor eg forstod men ikke helt sikker :)

 

Etter formatering og div har jeg ikke noe fotobehandlings program inne, så jeg får ikke krympet bilder ned til forum vennlig størrelse, men du kan jo se på det her:

http://home.online.no/~arban/Pics/Swingwent.jpg

 

Trykker man in knappen vil ventilene bevege seg fra side til side.

Dette er faktisk en bedre ide enn det kan høres ut som,

Det er langt mer komfortabelt med et vift av frisk luft i ny og ne, enn en kontinurlig blåst rett i synet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke sett det i virkelegheten eg heller... men har sett bilder av andre biler i usa og nedover europa og i australia faktiskt :) (speedoet)

 

meen... de der vifte greia har eg ikke sett :D hørtes digg ut ja... veit du hvordan det er kobla ? er det bare til å skifte akurat den kompen bakpå det dekselet ? eller må man til med store ombygninger for å få det til å passe ?

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke sett det i virkelegheten eg heller... men har sett bilder av andre biler i usa og nedover europa og i australia faktiskt :) (speedoet)

 

meen... de der vifte greia har eg ikke sett :D hørtes digg ut ja... veit du hvordan det er kobla ? er det bare til å skifte akurat den kompen bakpå det dekselet ? eller må man til med store ombygninger for å få det til å passe ?

 

Kontakta ligger allerede i bilen (med strøm på)

så det eneste jeg behøvde å gjøre var å ta ut panelet,skru ut de vanlige ventilene. og deretter skru inn den nye enheten, plugge inn kontakta og sette på plass igjen selve panelet.

 

Selv bestemora di kan klare dette ;) (hvis hun fremdeles lever da)

 

Finere med vanlig speedometer med hvite skiver. Rødstreken starter jo ikke på 7000 en gang!

 

Smaken er som....

 

Ser ikke helt problemet. motoren tåler jo fremdeles 7000 o/m

Spiller det noen rolle hvor rødmarkeringa er enn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri prøvd å kjøre en bil, med et sånt speedometer. Men jeg foretrekker også vanlige instrument-klokker. Det der er så 80-talls notin :D Men er jo greit å skille seg ut iblandt.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår