Tedsu0 Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Jeg har en Vectra 2.0i som jeg kunne godt tenkt meg litt mer futt i. Det jeg lurer på er motorene på c20ne og c20xe like? bare forskjeldig topp? Åssen er evt komp forhold osv? Evt forslag til hvordan jeg kan få ca 150hk ut av min c20ne? på forhånd takk :) ps helst så billig som mulig naturligvis :) Siter 1995 Opel Vectra 2.0i 1965 VW Boble 1200 1974 VW T2 SIKA 1983 VW Golf Rabbit GTi [x]1971 VW T2 Doka [x]1971 VW 1302 [x]1981 Ford Escort 1.3L MK3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Det beste er å kjøpe en c20xe, da har du 150 ærlige hk i stedet for no trim styr til en NE. Motor får du for mellom 6-10K Blir ikkeno billigere å trimme fra 115->150hk i en NE Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mr. Omega Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 jeg synes XE er best, men vis det sto LET så hadde garantert blitt det, XE og LET er samme bare LET har turbo;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exEleC Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Er ikke C20NE den som står orginalt i 2.0i vetraene ? 2.0i 8v ? Siter En vakker dag så får jeg nok lappen på bil .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mkalle Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 C20NE og C20XE er to helt forskjellige motorer. NE har en overliggende kamaksel, XE har 2. Å trimme en NE er vell egentlig lite vits.. vansklig å ta ut krefter av de sies det.. Kjøp heller XE (LET :rolleyes: ) og sett i! Siter (-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X (-) 99 Opel Omega B 2.5 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 C20NE og C20XE er to helt forskjellige motorer. NE har en overliggende kamaksel, XE har 2. Å trimme en NE er vell egentlig lite vits.. vansklig å ta ut krefter av de sies det.. Kjøp heller XE (LET :rolleyes: ) og sett i! to helt forskjellige synes jeg er og ta i litt. det meste er forskjellig ja, men er tross alt bygd rundt samme blokk. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeC Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Er ikke C20NE den som står orginalt i 2.0i vetraene ? 2.0i 8v ? står også i Ascona C, og i Calibra osv Siter Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mkalle Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 to helt forskjellige synes jeg er og ta i litt. det meste er forskjellig ja, men er tross alt bygd rundt samme blokk. stort sett forskjellig da. Trudde ikke de bygget på samme blokka heller eg, men siden du sier det så ;) Siter (-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X (-) 99 Opel Omega B 2.5 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Er samme blokk på ne og xe/let ja. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tedsu0 Skrevet Mars 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Det beste er å kjøpe en c20xe, da har du 150 ærlige hk i stedet for no trim styr til en NE.Motor får du for mellom 6-10K Blir ikkeno billigere å trimme fra 115->150hk i en NE tilbake fra påskefjellet! så hvis jeg bytter ledningsnett, topp, osv så kan jeg bruke bunn fra c20ne? åssen biler har c20xe stått i? vet ikke om noen som selger komplett c20xe? :? God påske! mvh Lars Siter 1995 Opel Vectra 2.0i 1965 VW Boble 1200 1974 VW T2 SIKA 1983 VW Golf Rabbit GTi [x]1971 VW T2 Doka [x]1971 VW 1302 [x]1981 Ford Escort 1.3L MK3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tedsu0 Skrevet Mars 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Er ikke C20NE den som står orginalt i 2.0i vetraene ? 2.0i 8v ? Stemmer, samme med calibra, omega, astra. Vistnok en veldig bra og slite sterk motor _:) men det blir for lite futt! Siter 1995 Opel Vectra 2.0i 1965 VW Boble 1200 1974 VW T2 SIKA 1983 VW Golf Rabbit GTi [x]1971 VW T2 Doka [x]1971 VW 1302 [x]1981 Ford Escort 1.3L MK3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 tilbake fra påskefjellet! så hvis jeg bytter ledningsnett, topp, osv så kan jeg bruke bunn fra c20ne? åssen biler har c20xe stått i? vet ikke om noen som selger komplett c20xe? :? God påske! mvh Lars Blokka er lik, men det må bygges om noe pga av stramme og løpehjulet. Hadde heller gått for en orginal c20xe. Disse motorene sitter i kadett GSI 2.0 16v Vectra 2000 calibra 2.0 16v Astra GSI 16v Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tedsu0 Skrevet Mars 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 kikke litt rundt på opel forum osv prøve å finne en komplett motor da :) er gearkasse lik? eller må jeg ha ny kasse også? Siter 1995 Opel Vectra 2.0i 1965 VW Boble 1200 1974 VW T2 SIKA 1983 VW Golf Rabbit GTi [x]1971 VW T2 Doka [x]1971 VW 1302 [x]1981 Ford Escort 1.3L MK3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 girkassa er samma... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Mars 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 Kassene er "like". Men på NE sitter det F16 kasse og på xe er det F20 Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.