Tedsu0 Skrevet Mars 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 Kassene er "like".Men på NE sitter det F16 kasse og på xe er det F20 bør jeg samtidig bytte kasse eller er dem så "like" at det ikke er nødvendig. Noe å vinne på f20 kassa? mvh LArs Siter 1995 Opel Vectra 2.0i 1965 VW Boble 1200 1974 VW T2 SIKA 1983 VW Golf Rabbit GTi [x]1971 VW T2 Doka [x]1971 VW 1302 [x]1981 Ford Escort 1.3L MK3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Mars 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 Du kan fint bruke den du har, men f20 er tettsteget. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Mars 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 Er det ikke noe forskjell med oljekanalene på c20ne og xe da? Har aldri sammenliga dem. Men var en som fortalte meg att noe der var forskjellig engang. Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Mars 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 Er det ikke noe forskjell med oljekanalene på c20ne og xe da? Har aldri sammenliga dem. Men var en som fortalte meg att noe der var forskjellig engang. nei, tror ikke det. er da flere som kjører med 16v topp på ohc blokk. eneste forskjellene jeg vet om er at LET, XEV og seine XE har en blokk som blir omtalt som "silent block" noe med litt tykkere gods som gir mindre vibrasjoner/bråk. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumbo12 Skrevet Mars 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 Litt morsomt å se hva som kan gjøres med en NE sombrero http://www.its-learning.com/data/hib/15606/turbomega2.htm Siter Han fra åsen X'er: - 2001 Polo, (taket og vraket) - NSR 125 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tedsu0 Skrevet Mars 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 gi meg en c20xe :) Komplett med gearkasse! :) Siter 1995 Opel Vectra 2.0i 1965 VW Boble 1200 1974 VW T2 SIKA 1983 VW Golf Rabbit GTi [x]1971 VW T2 Doka [x]1971 VW 1302 [x]1981 Ford Escort 1.3L MK3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 nei, tror ikke det. er da flere som kjører med 16v topp på ohc blokk. eneste forskjellene jeg vet om er at LET, XEV og seine XE har en blokk som blir omtalt som "silent block" noe med litt tykkere gods som gir mindre vibrasjoner/bråk. Så med andre ord, en 16v topp passer rett på? Det billigste trim alternativet er da: 16v topp ca 2500-3000kr ne blokk ca 500kr Smidde mahle stempel 5000kr smidde råder 7500kr Turbo/m grenrør 5000kr Datasprut 5000kr Her har du ett grunnlag for en fet motor til 25000kr. Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Så med andre ord, en 16v topp passer rett på? Det billigste trim alternativet er da:16v topp ca 2500-3000kr ne blokk ca 500kr Smidde mahle stempel 5000kr smidde råder 7500kr Turbo/m grenrør 5000kr Datasprut 5000kr Her har du ett grunnlag for en fet motor til 25000kr. Synes noen ting her var litt billig, datasprut til 5000? hvor får en tak i slikt. Koster ikke slikt nærmere 15 000? Du får jo ikke engang to dobble 48webere med innsug til 16v til den prisen jo!!!! "Smidde mahle stempel 5000kr" Det var egentlig nokså billig det også. Hvis ikke en får tak i det til innkjøps pris da... Har en kammerat som kjøpte nye overdim stempler til B20 sin, de kosta 1000kr stk... (fra Enem i sverige) orginal stempler til let "Kolv orig. Opel Calibra T C20LET 86.00" koster 2,388.75 :- per stk... og "Kolv smidd högk. Opel C20XE 86.00" koster 2,351.25 :- per stk.. En et sett med smidde råder "Vevstakar smidda sats C20XE" koster 14,162.50 :- per sett... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tedsu0 Skrevet Mars 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Så med andre ord, en 16v topp passer rett på? Det billigste trim alternativet er da:16v topp ca 2500-3000kr ne blokk ca 500kr Smidde mahle stempel 5000kr smidde råder 7500kr Turbo/m grenrør 5000kr Datasprut 5000kr Her har du ett grunnlag for en fet motor til 25000kr. mener å huske jeg nevnte billig :P er bare litt mer futt jeg vil ha, ville jeg hatt turbo hadde jeg gått for en let :) Siter 1995 Opel Vectra 2.0i 1965 VW Boble 1200 1974 VW T2 SIKA 1983 VW Golf Rabbit GTi [x]1971 VW T2 Doka [x]1971 VW 1302 [x]1981 Ford Escort 1.3L MK3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Så med andre ord, en 16v topp passer rett på? Det billigste trim alternativet er da:16v topp ca 2500-3000kr ne blokk ca 500kr Smidde mahle stempel 5000kr smidde råder 7500kr Turbo/m grenrør 5000kr Datasprut 5000kr Her har du ett grunnlag for en fet motor til 25000kr. datasprut til 5000??? her kan du jo fint legge på 10000 til + at faenskapen må mappes og der må du ut med noe mer... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 datasprut til 5000??? her kan du jo fint legge på 10000 til + at faenskapen må mappes og der må du ut med noe mer... Nå må dere bruke hue litt da, hvis du skal ha alt nytt og værst koster det penger. Autronic SM2 som jeg har koster 25 000, Smc koster 15 000, men har sett de til 4-5000 brukt. Snakker ikke ny pris her. Men vil du ha nytt koster ett MBEsystem MBE967I £300,00 MBE967E £400,00 MBE970 £700,00 Smart-tuner osv Så da er det bare å vrake og velge... Crower råder koster ikke 15 lapper de gjør jo ikke verdi eller carillorådene heller. Jeg ga 7500 for mine. Smidde mahle stempler kan du jo kjøpe bruket, men skal ikke koste mer en ca 1000stk +mva på opel hvis du spør etter litt guttepriser. Har selv kvitering på mine på 4250 ink. Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 datasprut til 5000??? her kan du jo fint legge på 10000 til + at faenskapen må mappes og der må du ut med noe mer... Må mappes for optimal effekt, men det må ett chip oxo. Hørt om autotune? Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B0rne Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 Er det seriøst bare å skru ut NE og kaste inn en XE i en Calibra? Inget stress fra biltilsynet eller noe? =p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambozle Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Er det seriøst bare å skru ut NE og kaste inn en XE i en Calibra? Inget stress fra biltilsynet eller noe? =p nåja... :p du øker i hester.. å motoren "skal" registreres.... :p men tror ikke man kan se forskjellen ? så da sies det ikkeno Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 ser veldig godt forskjellen. men bremser og alt er likst, så skulle være enkel sak å godkjenne Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.