Gå til innhold

Bilen hoster! Falsk luft?

Ranger emnet

clone baby

Anbefalte innlegg

Hei, Har ett problem med min colt 89mod turbo, saken er att av og til når jeg gir jevnt pådrag og holder farten (50kmt) i en oppover helling så hoster/dabber bilen i 1/4sek (ikke fuel cut), og av og til når jeg skal løse bilen så virker det som den drukner seg i bensin, altså når motoren skal lage wrom wrom wrom (jokke på pedalen med kløtsj inne) , så blir det i dette tilfellet plup plap wrom plup plapp wrooom.... Ville tro den drukner seg i benzin for om jeg ikke klarer og løse den i 1 og den bare sier plup plap plup plap og dauer, så må jeg start bilen på gir.

Kan den suge falsk luft? eller får den for lite luft? (tett luft filter f.eks) Har ett KD filter som nå ikke er så gult nå som det var da jeg kjøpte det, mao. mørk gul.

Kan det være dysene? Benzin valg? (98bly som er vist ambefalt til min bil)

Tett benzin filter?

Noen "defekte" tennplugger eller tennpluggs ledninger som gir for lite spenning slik att det blir dårlig forbrenning og derretter drukning av uforbrent menzin?

Trenger alle tips om feilsøking osv!

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nesten tro at det er to ting som er galt samtidig her:

- Det med at bilen kutter i 1/4 sekund ved jevnt pådrag, kan være noe med pluggene eller pluggledningene dine. Ta opp pluggene dine, og se på stiften på dem.

- Løse bilen? Er dèt det samme som å ruse bilen? Uansett, hvis du hadde hatt såpass stor lekkasje som sugde falskluft og som ville gi motoren "reaksjoner", ville du mest sannsynlig hatt ujevn turtall ved tomgang. Har du det?

- "Benzin"-valget ditt tror jeg ikke det er noe i veien med. De fleste bilene som skal ha blyfri bensin, skal tåle 98.

Uansett, som Probe GT sier her, så ville jeg startet med å rense luftfilteret, samt sjekket pluggene. Så kan du heller fortsette med å skifte bensinfilter osv, hvis det ikke skulle bli forbedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å løse bilen vil si å ta ut clutchen med bilen i gir, så den endrer tilstand fra å være stillestående til å være i bevegelse =) har merket at folk fra romsdal ikkje forstår det uttrykket..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi har noe spesielt uttrykk for dette, utenom å "sette bilen i gir, og slippe clutchen." :rolleyes:

Back to topic!

Hehe, folkens, må bare si att jeg er en jævel i og skrive slurvette setninger notin

Men problemet var vekke i dag, så regner med det bare var en endags anfall den fikk seg :rolleyes:

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider