Gå til innhold

Virus

Ranger emnet

pahf

Anbefalte innlegg

Originally posted by pahf

Har fått noen skikkelig bizarre mailer nå i den siste tiden.

fra helt ukjente folk med diverse emner, felles har de at det er bestandig vedlagt en .jpg fil og at det er inget innhold

noen som vet hva slags virus dette er og hvor jeg finner software til å fjerne dette ?

Har du vært inne på en pron side nå da?:D

Jeg får masse rare mailer jeg også, uten noe annet enn overskrift og et vedlegg. Bare sletter uten å sjekke hva det er jeg, tror nok det er lursest.

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått noen skikkelig bizarre mailer nå i den siste tiden.

fra helt ukjente folk med diverse emner, felles har de at det er bestandig vedlagt en .jpg fil og at det er inget innhold

noen som vet hva slags virus dette er og hvor jeg finner software til å fjerne dette ?

tipper at det er Klez.

Jeg har også fått noen som jeg tipper er fra noen her på forumet, for vedleggene er diverse avatarer som jeg kjenner igjen.. Skal ikke nevne hvem det er, for det behøver ikke å ha med saken å gjøre. Men det er nok noen herfra som har en Klezinfeksjon gående.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen,den filen virket.

var nok dette klez/elkern viruset jeg var intressert i ja.

Men får faen meg nye hver dag.er gått så langt at jeg vuderer å skifte mail leverandør.bare for å slippe dette.

mellom 5-10 hver dag.

blir litt mye d syns jeg,.

Hyggelig at det funket!

Tror ikke det hjelper i lengden å bytte leverandør.

Du vil få dette problemet så lenge folk har deg i adressebøkene sine og er slumsete med virus. Legg merke til at avsenderen er også plukket random, så du kan ikke se umiddelbart hvem som egentlig har sendt deg viruset.

ISP'er burde egentlig droppe å levere mail med falsk avsender da, men det er det nok ikke så mange som filtrerer på.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider