Gå til innhold

Audi

Ranger emnet


ZIP

Anbefalte innlegg

Hei. Har en Audi A4 1.8T som ikke vill opp på turbotrykk. Skal lade ca.1.4bar ,men så datt den ned til 1bar,0.9 å nå får jeg den ikke over 0.8bar. Klarer å presse den over ,men den vill egentli ikke det ,men holder jeg flat pedal så kommer den sakte ,men sikkert ilamme en skikkeli mørk stygg lyd.Høres på en måte ut som om man har åpnet luftfilterboksen på en Golf GTI(vist noen kjenner til det da). Noen som vet hva d kan være? Den er veldi trimmet da.

 

Hadde sotte stor pris på om noen kunne hjulpet meg...

hklk

Audi A4 1.8TQ (TIL SALGS) pm eller ring: 95459018

 

--------------------------

 

Ford Mondeo ST-200

Ford Fiesta 1.4S - 81.mod

Opel Calibra 2.0i - 92.mod

Ford Escort XR3i - 92.mod

Ford Escort 1.6 - 86.mod

Ford Escort 1.6 - 88.mod

 

--------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har en Audi A4 1.8T som ikke vill opp på turbotrykk. Skal lade ca.1.4bar ,men så datt den ned til 1bar,0.9 å nå får jeg den ikke over 0.8bar. Klarer å presse den over ,men den vill egentli ikke det ,men holder jeg flat pedal så kommer den sakte ,men sikkert ilamme en skikkeli mørk stygg lyd.Høres på en måte ut som om man har åpnet luftfilterboksen på en Golf GTI(vist noen kjenner til det da). Noen som vet hva d kan være? Den er veldi trimmet da.

 

Hadde sotte stor pris på om noen kunne hjulpet meg...

 

Sjekket om det er noen lekasjer på slanger?? Mellom turbo og wastegate.. De slangene som "styrer" turbotrykket... Men om det er lekasje på de skal egentlig turboen lade mere... :rolleyes:

 

Hva er "veldig" trimmet da??

 

Kan jo også være de slangene som går fra turbo og inn i ic og inn i innsuget.. Tett igjen i den ene enden og kjør trykk igjennom... Da finner du fort ut om det er lekasjer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og si det sånn...er over 300Hk i den så den er nok trimmet :) har sjekket slangene men ikke funnet noe. Enkelte jeg har hørt me sier det kan være at den tror den får for mye ladetrykk og derfor vill fuel cut`en slå inn ,mens andre sier bensinpumpen ,men orker ikke å handle inn i hytt å gevær uten å være 90% sikker :)

hklk

Audi A4 1.8TQ (TIL SALGS) pm eller ring: 95459018

 

--------------------------

 

Ford Mondeo ST-200

Ford Fiesta 1.4S - 81.mod

Opel Calibra 2.0i - 92.mod

Ford Escort XR3i - 92.mod

Ford Escort 1.6 - 86.mod

Ford Escort 1.6 - 88.mod

 

--------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og si det sånn...er over 300Hk i den så den er nok trimmet :) har sjekket slangene men ikke funnet noe. Enkelte jeg har hørt me sier det kan være at den tror den får for mye ladetrykk og derfor vill fuel cut`en slå inn ,mens andre sier bensinpumpen ,men orker ikke å handle inn i hytt å gevær uten å være 90% sikker :)

 

Åssen går den da?? Drar og kutter eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei den ladder opp til 0.8bar så kommer det en mørk lyd som forklart å så virker d som om turboen ikke funker lenger...at den drar akkurat som om d ikke var turbo på bilen... noen prater om bensin pumpen?

hklk

Audi A4 1.8TQ (TIL SALGS) pm eller ring: 95459018

 

--------------------------

 

Ford Mondeo ST-200

Ford Fiesta 1.4S - 81.mod

Opel Calibra 2.0i - 92.mod

Ford Escort XR3i - 92.mod

Ford Escort 1.6 - 86.mod

Ford Escort 1.6 - 88.mod

 

--------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei den ladder opp til 0.8bar så kommer det en mørk lyd som forklart å så virker d som om turboen ikke funker lenger...at den drar akkurat som om d ikke var turbo på bilen... noen prater om bensin pumpen?

 

Er det ikke luftmengdemåleren som har hengt seg opp da, e.l.? Hadde et lignende problem da jeg holdt på å kjøre inn turboen min for en stund siden; Skulle egentlig lade 0.6 bar, men fikk ikke ladet mer enn 0.2 bar, turboen ville ikke dra skikkelig. Ga luftmengdemåleren noen knyttneve-slag, da forsvant problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes jo ut som en enkel å billig løsning,men ville den da begynne å lade mindre å mindre å mindre vist det var luftmengdemåleren? ville den ikke hålde seg stabil på ett trykk da vist den hadde hengt seg opp?

hklk

Audi A4 1.8TQ (TIL SALGS) pm eller ring: 95459018

 

--------------------------

 

Ford Mondeo ST-200

Ford Fiesta 1.4S - 81.mod

Opel Calibra 2.0i - 92.mod

Ford Escort XR3i - 92.mod

Ford Escort 1.6 - 86.mod

Ford Escort 1.6 - 88.mod

 

--------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å fått koblet den opp mot en komputer og fikk ingen feilkoder på luftmengdemåleren ,men fikk på gasspjellet ,men det kan jo være en gammel feilkode så nullstilte den så får vi se senere om den kommer på nytt ,men det virker som om det er en form for fuel-cut som kobler inn??? noen ideer?

hklk

Audi A4 1.8TQ (TIL SALGS) pm eller ring: 95459018

 

--------------------------

 

Ford Mondeo ST-200

Ford Fiesta 1.4S - 81.mod

Opel Calibra 2.0i - 92.mod

Ford Escort XR3i - 92.mod

Ford Escort 1.6 - 86.mod

Ford Escort 1.6 - 88.mod

 

--------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes jo ut som en enkel å billig løsning,men ville den da begynne å lade mindre å mindre å mindre vist det var luftmengdemåleren? ville den ikke hålde seg stabil på ett trykk da vist den hadde hengt seg opp?

 

Joda, du har forsåvidt rett i det. Beklager, leste litt for fort igjennom tråden din. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men takk skal du ha uansett... trenger forslag...uansett...er bare og slenge ut det som faller dere inn.er åpen for alle ideer.

hklk

Audi A4 1.8TQ (TIL SALGS) pm eller ring: 95459018

 

--------------------------

 

Ford Mondeo ST-200

Ford Fiesta 1.4S - 81.mod

Opel Calibra 2.0i - 92.mod

Ford Escort XR3i - 92.mod

Ford Escort 1.6 - 86.mod

Ford Escort 1.6 - 88.mod

 

--------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være noen dær ute som kan hjelpe meg? Nå har jeg sjekket alle turboslangene,wastegaten,byttet bensinpumpe og sjekket alt a plugger. Noen som har flere meninger om hva dette kan være?

hklk

Audi A4 1.8TQ (TIL SALGS) pm eller ring: 95459018

 

--------------------------

 

Ford Mondeo ST-200

Ford Fiesta 1.4S - 81.mod

Opel Calibra 2.0i - 92.mod

Ford Escort XR3i - 92.mod

Ford Escort 1.6 - 86.mod

Ford Escort 1.6 - 88.mod

 

--------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har sjekka turbo`n da? att ikke den begynner å bli slarkete og fillerkjørt?

ikke det att jeg har uberpeiling.. bare gjetter her..

er lageret i turbo`n dårlig så vil den vel ikke kunne snurre no særlig fort?...

 

bare en tanke

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår