Gå til innhold

Gåen bensinpumpe ?

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Har noen funnet ut av dette problemet ? er det pumpa i tanken som må byttes ? fikk de samme lydene som dere snakker om fra pumpa under. ringte på nbs og de sa at det ikke kunne være pumpa i tanken. men han ville sikkert bare ribbe meg for et par tusen.

har fyllt full tank på bilen nå og den går helt normalt. ikke like bra bånndrag men det regna jeg med siden en av pumpene er gåen.

hvis dere har finni ut av dette problemet og fått fiksa det så si meg da om det hjelper med å bytte pumpa i tanken eller ikke.

fattig fattig bil bygger. :/

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den vanlige feilen de fleste (inkludert megselv) gjør er at de tror det er hovedpumpa fordi det er der lyden kommer fra.

Jeg ville ha testet om pumpen i tanket fungerer og at den leverer nok bensin.

I følge Bentley skal pumpa i tankel levere 300cc (10oz) i løpet av 10 sekunder.

Så da har du litt å leke deg med i løpet av helgen ;)

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by remster

Hvordan i h...... måler man det da? banne og sverte. begynner å hate bilen min. noen som vil kjøpe golf gti ?

kjøper'n jeg hvor mye ;)

Du fester en slange til det røret på pumpa som bensinen kommer ut av, så kobler du strøm på pumpa og ser om den pumper bensin, gjør den den så lar du pumpa gå i 10 sek. og samler opp bensinen i et målebeger.

Da ser du hvor mye pumpa leverer

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt pumpa i tanken du. Den koster 1\4 av det hovedpumpa koster. Og om det skulle være hovedpumpa som er gåen er det like greit å bytte begge.

Når lyden kommer fra pumpa under bilen er vel det et tegn på at den jobber for mye

Og når du sier at den går bra på full tank er jo dette også et tegn på at pumpa i tanken er dårlig

Søker du på feks vortex om folk som har dårlige bensinpumper er 99% av alle svar de får at "bytt den i tanken".

Jeg hadde samme problemet, byttet den i tanken så gikk den som en drøm.

FORZA MOTORSPORT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en helt orginal golf altså teppe og alt baki så må du ut med dette. vipp ned baksetet og dra ut teppet. når du da ser på høyre siden av bagasje rommet vil du finne et svart deksel.

dette sitter i tre stjerneskruer. skru ut dette (doh?)

nå skal du da se en stor svart runding med 2 rør (slanger) som går ned i den og en kobling. koblingen er det bare å dra rett ut. lednings klemmen er det bare å klippe av. evt vie ut med tang. sage har du ikke plass til nedi der. når du har gjort dette må du dra av slangene. mest sannsynlig sitter de noe jævlig så det er bare å bruke tang og skrutrekker for å få de av. når du har fått av slanger og lednings kobling står du igjen med den store "muttern" som holder hele saken på plass. den er akkurat som en vanlig mutter så er bare å skru opp. denne sitter gjerne noe sinnsykt hardt fast så ha en veldig stor tang for hånda eller bruk et spett og slå forsiktig i sporene.når du har fått av denne mutteren så er det bare å lirke pumpa ut. montering fungerer i motsatt rekkefølge. pass på at pakningen rundt toppen av pumpa kommer riktig på plass. hvis ikke får du grus og drit i tanken med en gang og du vil heller ikke få skrudd på plass mutteren skikkelig.

du burde uansett kjøpe klemmene til slangene nye. hvis du evt klarer å få de av uten å ødelegge de så blir de slakke. kan være en fordel å ha det tett der. hvis ikke vil du miste effekt og pumpa vil få kortere levetid. dytt på igjen slanger + kobling og sørg for at du har skrudd til "muttern" skikkelig sett på igjen deksel og tut og kjør. lykke til.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på om man kan bli litt "lurt" på en måte hvis man skal måle bensinmengden som pumpa leverer, ihvertfall på min, for på min virker det mest som en "periodisk feil" da hehe, dvs, de periodene hvor tanken har mindre bensin i seg hehe:)

I give a fuck ænd sjift d sjitt. Skull it bi feil ænd ai sjift d mainpømp.

;);););););)

Neida .. så mye $ har jeg ikke

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Skifta pumpa mi i dag. kosta 650kr hos merkeforhandler. tok meg 10 min å fikse også. utrolig lett. var jo bare å dra ut pumpa. sjekke om den gikk når jeg satt på strøm. det gjorde den ikke. bare dro den av. kobla av ledningen. kjørte i den nye og smekke sammen.

enkelt som bare det.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider