Gå til innhold

rense tepper

Ranger emnet

nnnneh

Anbefalte innlegg

skal erstatte de gamle beige gulvteppene mine med noen sorte nå.. siden teppene som skal inn i bilen er fra 1978 er dem følgelig ikke helt støvfrie. er "rene" men.. alle som har prøvd å støvsuge teppene i en 240 veit jo at det aldri blir slutt på støvet!

prøvte å høytrykksvaske de gamle teppene mine, uten at det så ut til å komme mindre sand ut av teppene.. samt at vannet ble stadig like skittent.. angry

hvordan kan jeg enklest få vaska teppene? vaskemasin?.. også hørt snakk om å vaske dem med høytrykkssteamer..

kanskje dem på volvo kan forklare meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg brukte høytrykk med varme...50 - 60 grader... har du for varmt so vil trekka bli ødelagt...men heng dei på en vegg å vask med såpe...helst beregna for teppe rens osv...eg brukte avfetting og golvteppet er beige frå før og blei veldi bra etter på i forhold til korleis det såg ut før eg begynte :rolleyes:

1997 Volvo 960 T6R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal erstatte de gamle beige gulvteppene mine med noen sorte nå.. siden teppene som skal inn i bilen er fra 1978 er dem følgelig ikke helt støvfrie. er "rene" men.. alle som har prøvd å støvsuge teppene i en 240 veit jo at det aldri blir slutt på støvet!

prøvte å høytrykksvaske de gamle teppene mine, uten at det så ut til å komme mindre sand ut av teppene.. samt at vannet ble stadig like skittent.. angry

hvordan kan jeg enklest få vaska teppene? vaskemasin?.. også hørt snakk om å vaske dem med høytrykkssteamer..

kanskje dem på volvo kan forklare meg...

Spør MOR DI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok mine ned til shell og sprøyta avfetting på de...lot det gå 10-15 min å så spyla jeg av...blei bra...reine å fine.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reine ja.. men dei e no sikkert fortsatt fulle i grus nedi stoffet...

ikke no grus her....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såping...,høytrykk,,, tørke en god stund.,, så blåsepistol en god stund med teppet hengede på en vegg så sand ikke drysser ned i teppet igen ble bra

husk hørselværen og tynn spiss på blåsepistol samt kompressor type stor sombrero

eneste måten jeg fikk ut 99% av den &£#%&=faens sanda ut av teppene

Lenke til kommentar
Del på andre sider