Evolve Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Lurte på fremgangsmåte for å lakke chrome --> svart! Er chrome lister på en 240 vi snakker om! Lurte også på fremgangsmåte for å lakke fram og bakfanger på en 240 til lik farge som bilen..? Noen som vet dette, eller har noen sider med informasjon der man kan se hvordan man skal gjøre dette...?? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Lurer jeg og.. chrome lister på bmw det er snakk om da.. MeSs Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 De viktigste tipsene jeg har fått med meg er å pusse godt ned og påføre syregrunning, da skal lakken visstnok sitte i mere enn et par uker. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 De viktigste tipsene jeg har fått med meg er å pusse godt ned og påføre syregrunning, da skal lakken visstnok sitte i mere enn et par uker. har prøvd.. satt ikke på fangera.. MeSs Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Mars 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 ok! ingen som vet hvordan man får lakken til å sitte i mer enn to uker?? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Det beste er vel og la krom være krom :rolleyes: Men,få tak i en 2 komponent grunning (mener jeg og huske at det het).Dette gjorde jeg i en fjern fortid.Noe skikkleig klin husker jeg,som jeg måtte legge på med kost.Men da satt det og skikkelig.Datt aldri av igjen.Var på vindus listene på en 240 :) Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Mars 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Det beste er vel og la krom være krom :rolleyes: Men,få tak i en 2 komponent grunning (mener jeg og huske at det het).Dette gjorde jeg i en fjern fortid.Noe skikkleig klin husker jeg,som jeg måtte legge på med kost.Men da satt det og skikkelig.Datt aldri av igjen.Var på vindus listene på en 240 :) hehe, chrome er ikke så veldig fint synes nå jeg da men! :) får vel kanskje prøve å kjøpe slik 2 komponent grunning og prøve da! :titties: Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Mars 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 fant ei side om slik chrome og slik! der står det en del nyttig! http://www.sprutforsilvring.se/ utrolig så smarte svenskene er! :P Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 etter som eg har forstått så er det beste bare å slipe bort cromen... i og med at det er plast/stål/alu under... også lakke over det heller... Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Mars 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 etter som eg har forstått så er det beste bare å slipe bort cromen... i og med at det er plast/stål/alu under... også lakke over det heller... det var kanskje ikke så veldig dumt du! Men hvordan får man lakken til så sitte på plast hvis det er det som er under chromen? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 etter som eg har forstått så er det beste bare å slipe bort cromen... i og med at det er plast/stål/alu under... også lakke over det heller... Du...slipe bort krom.....det er evighetsprosjekt det. Krom er vel det hardeste metallet du noen sinne kommer til å komme borti. Regn med å bruke 10 rondeller på ei list... Ta heller og sandblås driten, og legg så på orntli' syregrunning etterpå, da sitter det til dommedag og litt til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 hæææ? får dere ikke lakk til å sitte på PLAST en gang? hørt om plastheftgrunning/primer? det har jeg da aldri hatt noe problem med... chrome er jo hakket verre, menne.. har hatt lakkede chrome lister også... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 For å få en overflate på chrommen som lakken biter seg fast i så glassblås delene eller puss de GRUNDIG med 400 våtslipepapir. Vask med silikonfjerner. Spraylakk er ikke holdbart samme hva du bruker det på. Her er det kun 2K billgrunning og lakk som teller. Kjøp deg ei lita billig sprøyte på f.eks Clas Ohlson og få tak i lakk hos et lakkverksted. Lakker ikke bare på "forsida" av lista, men lakker lista hele veien rundt som ei forsegling rundt hele greia. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg