gti_16v Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Har som dere kanskje så i den andre tråden min startet med å fikse golvet i Golfen min nå, har fått hakket bort den gummigreia som lå på golvet, og skal starte med finpussing med vinkelsliper i morgen for å fjerne rust. Men så til spørsmålet. Hva bør jeg gjøre etter at jeg har pusset ned og fått fjernet den rusten som er der, og sveiset igjen hullene? Planen var å legge på primer, så tektyl og lydisolering (asfaltplater) for så å avslutte med lakk, men så leste jeg en plass at tektyl ikke var så bra med mindre den holdt seg myk. Noen med tips om hva jeg burde legge på av rustbeskyttelse/lyddemping og i hvilken rekkefølge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Du må såfall ikke lakke over tectyl. Primer, lakk, tectyl utvendig og primer, lakk og støydemping innvendig. Å ha på tectyl innvendig blir bare et voldsomt kliss, tectyl herder jo ikke på samme måte som lakk. Den vil hele tiden være myk/klissete. Det vil lukte ganske kraftig om du har tectyl innvendig også. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gti_16v Skrevet Mars 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 ok, så jeg bør ha det på i denne "lag-rekken"da? (topp til bunn) -----------------Asfaltplater/brownbread -----------------Lakk -----------------Primer Slik det var i den fra førså var det --------------Lakk --------------asfaltplater --------------noe hvitt (primer sikkert) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Primer er ikke vanntett, og jeg vil tro det blir vanskelig å legge på nok lakk til at det blir 100% tett mellom asfalt og primer, så derfor ville jeg personlig lagt primer, lakk også asfalt til slutt. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gti_16v Skrevet Mars 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 ok da skal jeg gjøre det, takk for tipset :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Der hvor det er rust MÅ du bruke noe som stopper rusten. Hvis du kan, sandblås rustporene etter du har slipt vekk alt du kan med vinkelsliperen. Kjøp BRUNOX og legg på så stabiliserer den rusten. Deretter kan du prime, lakke, legge støydemping. Det nytter ikke å slipe vekk all rust du kan med vinkelsliper og så bare grunne med vanlig lakk oppå det.. det kan jeg love deg. Det funket ikke for meg selvom jeg pusset leenge med stålbørste i de små rustporene og hadde på rustsyre (Ferrobet), sparklet og lot sparkelen tørke leenge og så primet, 3 lag lakk og 5 lag klarlakk. Allikevel rust der nå 1 år etter, selvom jeg følte jeg var nøye. Neste gang skal jeg sandblåse og bruke BRUNOX. Tectyl er understellsmasse og brukes ikke innvendig. Den beskytter lakken mot steinsprut som kan lage sprekker i lakken og skape grunnlag for rust. Håper ikke du har steinsprut under teppet i bilen din.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gti_16v Skrevet Mars 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 ok, har du noen tips om en god syrerens eller noe slikt jeg kan kjøpe å ha på også? Slik at jeg får bort all den gamle grunninga? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.