Gå til innhold

Godkjent "effektanlegg" ?

Ranger emnet

VeGGiz

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg poster på rett forum nå, men håper det går greit...

Hvis jeg kjøper rør hos f.eks bilxtra og lager et "effektanlegg", og beholder katalysatoren, kommer det da igjennom EU-kontroller o.l?

Hva koster et komplett, godkjent effektanlegg? Sånn ca?

Hva koster kun grenrør? Kan man feste effektgrenrør på resten av det orginale eksosanlegget?

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du bygger anlegget selv må du bare sørge for å ikkje overskride støykrava, og kan risikere å måtte fremvise måling, men kun viss støynivået er høyt og du treffer på rette folka på eukontrollen.

Det er ingen problem å bruke effektanlegg sammen med orginalt.

Pris på effektanlegg er vel fra 5 000 og oppover vil eg tru, og greinrøyr får du vel ned i under 3 000. Men det er avhengig av hvilke bil du har, og hvilke kvalitet du vil ha.

Vil du ha det beste så sjekk opp: http://www.mobeck.com/mt/index.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

simons får du vel ned i 2500-3000kr for kat-back, og de er godkjent. Ingen vits å koste på noe mer når du skal beholde katalysatoren, siden det er der mesteparten av effekten forsvinner. Det er heller ingen grunn til å kjøpe noe dyrere med mindre du har en veldig sprek bil (200hk+), du vil ikke merke forskjell.

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ha effektanlegg kun for lyden, har bare en Toldeo 1.8 med 90 hk allikevel.

Det er hull helt foran på det orginaleeksosanlegget, så det må byttes, derfor tenkte jeg at jeg kanskje kunne kjøpe effektanlegg i stedet.

Men 2-3000,- for komplett, eller kun grenrør? Hvor kan jeg få tak i det?

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 2-3000,- for komplett, eller kun grenrør? Hvor kan jeg få tak i det?

Å bytte grenrør på bilen din vil koste mer enn det smaker.. priseksempelet jeg ga 4 poster over er for røret bakover fra katalysatoren og bakpotta. Men jeg vil råde deg til å bytte til en highflow katalysator når du likevel skal under bilen :)

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bytte grenrør på bilen din vil koste mer enn det smaker.. priseksempelet jeg ga 4 poster over er for røret bakover fra katalysatoren og bakpotta. Men jeg vil råde deg til å bytte til en highflow katalysator når du likevel skal under bilen :)

Hvem selger race kat/highflow kat i Norge/Sverige?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange potter blir det da?

Jeg skal ha to... en oval Simoms potte først, disse demper godt og man får ikke lyden "rett fra motoren".

Deretter en rundt kort Simons potte. Disse demper dårlig, og gir en god brumming som jeg er ute etter.

Er tross alt en Golf, så jeg skal bare ha litt koselig lyd. Ikke no 800-hk-japsebil-lyd.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider