Gå til innhold

Dahlback sin VW Polo Kit Car på Elmia

Ranger emnet


audifanatic

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror kanskje godeste Dahlbäck har litt mer peiling enn deg, no offence...

 

ja det har han sikkert... men ruudracing hadde jo havari på turbo'n på grunn av at luftfilteret var for nærme turboen...... vis jeg ikke tar HEEELT feil så var det V.S. som satte sammen den motoren....

eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!!

Øl er også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det har han sikkert... men ruudracing hadde jo havari på turbo'n på grunn av at luftfilteret var for nærme turboen...... vis jeg ikke tar HEEELT feil så var det V.S. som satte sammen den motoren....

 

Da Per Eklund kjørte pikes peak med sin 9-3 første gang, spiste turboen rett og slett opp luftfilteret, men han fullførte:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

 

Den tilhører nok ikke Dahlback himself...

Skal være bygget for en Kunde....!

Turbohavari pga Smeltet luftfilter....

Nå har j hørt d oxo.. da har man jommen

meg montert det nærme Eksosrøra ass....

og om det ikke smeltet...

så ville motoren ha rast pga tenningsbank........!!

(smeltet luftfilter=300+ grader skulle jeg tro!)

Ikke spes kult å dra inn den råvarme lufta tror jeg...!

Filteret burde settes utafor motorrom... ikke

rett ved siden av grenrøra/turboen!

 

mvh Tor E.

Bottles are for babies...real men get Blown!!!

 

1999 Honda Civic Si.... Leketøy

1999 Honda Civic 1.4 is.... Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Konge at den var bakhjulstrekk:) Sånn burde en Polo være!

Utrolig rått bygge..

Skal si at Dahlbacken kan bygge bil.. Skal ikke stå på det...

 

Angående karbonfiber er det konge så lenge det er lakkert... Lavere vekt er det vel ikke noe galt med? :P

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dahlbäck har kjørt lenge med luftfilteret rett på turboen, bl.a med golfen.. Dere ser vel også at han ikke har så veldig god plass til å legge det en annen plass..

 

Grunnen til at det skjedde med per eklund var at motoren kokte bort mye av kjølevannet og olja og bremsevæska osv, og alt ble overoppheta, noe som førte til at luftfilteret smelta og ble sugd inn i turboen.. Så lenge kjølinga er i orden, så bør det ikke være noe problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smått? Det luftfilteret der er STORT.. Men det på dumpen der er jo mindre...hvorfor han har filter der vet jeg ikke...noen andre som vet?

 

Det siste er der sikkert for at han ikke skal få sand og drit i dumpen.

 

Enig i at det filteret ikke er lite.. Det kan bare se sånn ut... Men selv har jeg det samma filteret på motoren, som han bruker på dumpen... :scared

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smått? Det luftfilteret der er STORT.. Men det på dumpen der er jo mindre...hvorfor han har filter der vet jeg ikke...noen andre som vet?

 

http://media.audituning-usa.com/galleri/golf/pic7.jpg detta er stort!!! og mere fornuftig en dette! http://media.audituning-usa.com/galleri/golf/pic25.jpg

jeg syntes det ser lit lite ut i forhold til hva han oppgir som effekt!

:smilbmw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår