Gå til innhold

Nykking ved pådrag

Ranger emnet


el`satanical

Anbefalte innlegg

Bilen min, camryen, har lenge nykket/nøkket på lavt turtall (under 2000 rpm) ved liiiite pådrag. Nå har den begynt å nykke også ved høyere pådrag og i høyere turtall. Altså, før kunne den nykke ut et kryss i andregir under 2000 rpm, nå nykker den stort sett hele tiden når jeg har så mye pådrag at økonomilampen lyser rødt. Den nykker og fjusker, men det stopper så snart man slipper gassen og kjører jevnt.

 

 

Kommer det av plugger/rotor/fordeler/kabler/kondensator? Det ble skikkelig ille etter at vi tok ut en plugg for å sjekke ståa, da fant vi ut at ledningen til pluggen var noe dårlig ;)

 

 

Regner med jeg egentlig har løst det hele, men jeg spør nå bare for sikkerhetsskyld...

 

ps: Kan det være kondens? (kjører med konstant lite bensin)

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

jeg tror kanskje at det kan være det du sier at det er en defekt pluggledning eller en plugg. men det kan være kondens i bensinen. det er veldig lurt å ha full eller nesten full tank når du kjører på vinteren. kjører du med lite bensin i tanken er det mye vann i den bensinen. Det sier seg selv egentlig. Har du mye bensin i tanken er det bare en liten del med vann. har du lite bensin på tanken er det mye vann i forhold til bensin.

Så du får bare bytte plugger og ledninger evt. rotor og fordelerlokk. så kanskje fylle på bensin til full tank, så klarer kanskje bilen å forbrenne dette vannet.. hvis det er lite vann i bensinen da:)

 

Hilsen kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med det litt av det samme sjøl og, samt at eg har hatt dårligere effekt enn eg skulle. Målte pluggledningene i dag og begge ledningene til den eine sylinderen viste i meste laget. Den eine lå på ca 9,5 kilo-ohm og den andre på 20,9. Skal få tak i nye i mårå og sjå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Jeg har vært borte et par tre dager nå, men har fått kjøpt inn plugger og rotor. Fordelerlokk og kabler kostet nesten 1000 kr nytt, så jeg skal ta av det fra en bil hos huggeren i morgen (fant en som bare hadde cruiset 198k) Så i morgen blir det montert på, og jeg håper nykkingen forsvinner!

 

Forresten, bensinprisene hadde gått fra ca 8.5 til 10.5 mens jeg var borte, så det river å fylle bensin nå..menmen :rolleyes:

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg byttet til nye-brukte kabler og fordelerlokk, nye plugger og ny rotor. Tok meg en liten testtur og alt virket som det skulle, ikke noe nykking av no slag. Håper det holder seg sånn en stund ;)

 

ps: pluggene virket egentlig helt fine, men jeg byttet de seff uansett (kostet 140kr for 4 nye)...

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår