Gå til innhold

Min Peugeot 406 SVDTB "prosjekt"

Ranger emnet

slayer

Anbefalte innlegg

Hei hei...får herme litt jeg og lage en tråd om bilen min..

Skal sette opp en liste over hva jeg har tenkt å gjøre med den osv, har ikke laga sånn tråd før så det får bli som det blir.

Blir heller ikke noe hardcore prosjekt dette, bare litt småtteri som jeg har tenkt å gjøre.. :)

Slenger opp noen bilder av slik bilen var når jeg kjøpte den, de med sommerfelga er da de nyeste! :)

4064.jpg

4063.jpg

4062.jpg

406.jpg

IMG_4614.jpg

IMG_4615.jpg

IMG_4616.jpg

IMG_4617.jpg

IMG_4618.jpg

IMG_4619.jpg

----------> Liste over ting som skal gjøres <----------

* skifte til Osram Diadem blinklyspærer -Gjort-

* alu gearspak

* sette på senkesett 35mm -Dette er montert-

* sette på 18" hjul -Felger kjøpt inn og satt på-

* Trimme hos Turbo Karlsen

* Kjøpe DVDspiller som jeg kan feste på nakkestøtta så lillegutt får sett film -Kjøpt-

* Teflonbehandling

* Oppgradere høytalerene (Sony)

* Montere KN Filter. -Gjort-

* Sette på "nye" skilt

* Tone Rutene -Gjort-

Tja, det var vel det meste tror jeg.. Skal jo være en familiebil dette så da er vel dette greit nok kanskje..

Kom gjerne med tips osv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir steike stili familiebil det der ass,

ka heter felgene???

er genialt det med tv i bilen slik at ungene kan se på film, slipper du all den sutringa å masinga. hehe

Ja tror ikke den blir så verst. :)

Den dvdspiller er faktisk utrolig bra, tar brente cder, mp3 osv osv..Bedre enn den jeg har i stua i allefall!

Felgene heter AZ Brio, trodde det var AEZ Icon 5 men det var det altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkere sidelistene i bilens farge og senke den til moderat høyde :)

Har vært inne på tanken med de listene, men det er endel som kommer først som f.eks litt trimming..

Vil ha mere hk og nm, trimma akkurat samme bil hos Turbo Karlsen for 1.5år siden og da fikk jeg ca 150hk og 340nm. Greit det i en diesel bil syns jeg.

Og senkesett har jeg, men må bytte noen stag osv først, håper det ikke er så altfor lenge til det kommer på, blir endel finere da.

:peace:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjorde han med motoren når han tok så mye effekt ut av den?

Det husker jeg faktisk ikke, han prøvde å forklare meg det men jeg er ikke akkurat så veldig flink med motorer så jeg sa bare ja ja ja...Ville teste bilen min jeg, og jeg ble ikke skuffet! :)

Men de fleste som trimmer biler gir de samme tallene når jeg spør hvor mye effekten øker, så jeg tror ikke det er noe lureri, og han har vel såpass bra rykte at han vil vel ikke ødelegge det ved å skryte på seg at han får ut mere effekt enn han faktisk får. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Noen dårlige mobilbilder inntil videre...

Her er bakluka snart klar til lakking etter to bulker jeg fikk i vaskehallen på shell.

I fangeren måtte det også ordnes en sprekk etter at en kamerat kjørte inn i min parkerte bil..

IMG0002.jpg

Og her er etter jeg senka den.

IMG0001.jpg

IMG0003.jpg

Bedre bilder kommer etter jeg har fått den hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider