Mandel Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Har tenkt og kjøpe nye baklys til bilen, men er litt usikker ang. ebay.de og frakt/toll og tull. Baklysene koster rundt 650kr, og det jeg da lurer på er hvor mye jeg sånn ca ender opp med og betale i frakt..? Hvor mye toll og avgifter (?) kommer i tillegg? Stor takk på forhånd Mandel Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 momsen er på 25% av varen og fraktens verdi kommer et tollbehandlings gebyr i tillegg. er vel 70 kr posten tar for dette Ellers kan en som oftest velge om en skal sende pakken med eller uten forsikring. velger en uten forsikring er det ofte billigere å sende fra tyskland til norge enn en vanlig norges pakke i norge koster Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 jeg betalte 15Euro for å få sendt opp ett sett med lykter til min bil,slapp merkelig nok unna moms å,hehe. lurt å sende en mail til han som selger å spørre om han sender til Norge og hvor mye de skal ha for å sende. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Mars 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 hmm oki. Men hvordan er det med sikkerhet for at pakken i det hele tatt sendes fra tyskland? Har vært borti en som lurte meg fra utlandet en gang før i en slik handelsammenheng, ( dette var ikke på ebay ) Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 bare å se hvor mange "prosent" positive tilbakemeldinger selger har på ebay,jo flere som er fornøyd desto mindre sjanse for at du skal bli lurt,betaler en med paypal har en en slags forsikring mot å bli svindla(husker ikke alle detaljene rundt dette) Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladetrykk Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 En skal ikke betale moms utav frakta.. Ups er knall å bruke, litt dyrere, men når du tar i betrakning den tida postvesenet bruker på å rote fram pakken så er det verdt det. Ellers så les denne linken HER Be warned against Ebay scam!!!!! I almost get caught. Never reply to a direct mail offering you a second chance. Or never send the money thru western union. If you receive email from : aw_confirm@ebay.com ebaysafetycenter@ebay.com admin@spargbuci.com or Noah Capos 5 Highfield Drive Bromley BR2 0RX United Kingdom it's all the same fuc.... Is email look REALLY authentic and he even use the small caracter of copyright on the bottom. I hope no one will ever see him again , but if you does.... Siter Do you understand the words comin outa my mouth? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 En skal ikke betale moms utav frakta.. Merkelig, det fikk jeg opplyst da jeg ringte tollvesenet.. Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 en skal betale moms av frakt utgifter.. Posten tar 70 kr i forenklet tollbehandlingsgegyr. Dette er den billigste Andre firmaer tar over 300 kr for samme jobben og sender ikke pakken videre til deg før du har betalt momsen og gebyret til dem. Posten sender hente lapp om at du må betale oppkravet på ditt lokale post kontor. Derfor er nesten posten å anbefale viss det ikke haster mega med å få pakken frem. Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 koster varen under 200kr uten frakt så skal du ikke betale moms på noe, heller ikke selvom beløpet blir 300kr med frakt.. koster derimot varen over 200kr så må du betale moms på totalbeløpet, altså "201kr + frakta x 1.25" =totalbeløp, + tollbehandlingsgebyr Kr 155,- i fortollingspris per oppdrag når Posten fortoller for deg. Kr 72,- for ekspedisjon per oppdrag når du fortoller selv. Kr 72,- for forenklet tollbehandling per oppdrag. Gjelder sendinger med tollpliktig innhold. Fortolling er ikke merverdiavgiftspliktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg