Gå til innhold

bytte tankarmatur

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

hei,

 

når jeg endelig klarte å løsne den rustede låseringen på tankarmaturen, merket jeg at bensinslangen hang veldig fast på armaturen..

 

dvs. den tykke slangen var bare løst tredd utenpå, mens jeg tror det er en tynn, indre slange.

 

hvordan får jeg den av?

jeg prøvde å dra litt med tang, men er det farlig om jeg skader den tynne, indre slangen?

 

finner ikke haynes boken og har ikke lyst å ødelegge bensinslangen, mens jeg står langt fra noen som selger rekvisita og bildeler.

 

søker mao. tips ang demontering av slangen fra armturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den indre er av plastikk! skjær av den og sett på ny slange, den er skjøtt rett over bakakseln, går over i rør der!

 

jeg fant på noe lurt..

med litt fysikk, knakk jeg røretpå det gamle armaturet, for å bruke det som overgang til nye armaturet..

 

da trengte jeg bare en kort bensinslange..

 

jeg byttet armaturet på mandag og bensinstasjonene hadde ikke bensinslange på lur.. menmen.. fikk det nå til, ved hjelp av macguyver-triks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du tatt ut tanken når du tok ut armaturet?

 

jag hadde ute tanken når jeg bytte armaturet i min bil;)

her ser man det jeg byttet;)

http://img.photobucket.com/albums/v299/vomaz/tankarmatur.jpg

 

men jeg får ikke tankmålern til å fungere likevell :rolleyes:

det er signal til isntrumentet, men har mistanke om at det er noe i instrumentet som har tatt kvell :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ut tankarmaturen min i dag for å tette en lekkasje i trykkrøret, et par cm fra selve armaturen var det et lite hull som det kom en sånn passe tykk stråle ut. tipper det lakk ut ca en liter i timen ellerno.. (å da brukte den 0,76 på mila.. skal bli spennende å se hva jeg kommer ned i nå :D)

 

tok å kappa av trykkrøret ca på midten med en dremel, satt på en slange som dekka området rundt lekkasjen og slangeklemmer i hver ende.. tett som faen.

 

å ta ut/inn tankarmaturen er lettest når tanken sitter i bilen.. da henger den fast. er uansett god plass til å få ut armaturen gjennom hullet i bagasjerommet. mulig det er litt verre med armatur for forgassermotor pga. den lange plastdingsen i enden. inj. armaturen er lett å ta ut/inn.. gjort på et par minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ut tankarmaturen min i dag for å tette en lekkasje i trykkrøret, et par cm fra selve armaturen var det et lite hull som det kom en sånn passe tykk stråle ut. tipper det lakk ut ca en liter i timen ellerno.. (å da brukte den 0,76 på mila.. skal bli spennende å se hva jeg kommer ned i nå :D)

 

tok å kappa av trykkrøret ca på midten med en dremel, satt på en slange som dekka området rundt lekkasjen og slangeklemmer i hver ende.. tett som faen.

 

å ta ut/inn tankarmaturen er lettest når tanken sitter i bilen.. da henger den fast. er uansett god plass til å få ut armaturen gjennom hullet i bagasjerommet. mulig det er litt verre med armatur for forgassermotor pga. den lange plastdingsen i enden. inj. armaturen er lett å ta ut/inn.. gjort på et par minutter.

 

jeg ble plaget med å få opp "festeringen" så jeg senket ned tanken;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble plaget med å få opp "festeringen" så jeg senket ned tanken;)

 

hammer og skrujern er din venn! så slår du mot klokken på flere forskjellige steder.. gikk fint med meg selv om hele greia var fullstendig opprustet! også greit at tanken sitter fast. så slipper du at den flytter seg når du slår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hammer og skrujern er din venn! så slår du mot klokken på flere forskjellige steder.. gikk fint med meg selv om hele greia var fullstendig opprustet! også greit at tanken sitter fast. så slipper du at den flytter seg når du slår...

jeg brukte det;) men jeg bare bøyde "tappene" jeg slo mot angry

 

men jeg fikk det til tilslutt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte det;) men jeg bare bøyde "tappene" jeg slo mot angry

 

men jeg fikk det til tilslutt;)

 

Du må ikke slå på den tappen som stikker opp, men slå på selve ringen..

litt vanskelig å forklare.. slå ned mot armaturet på en måte..

 

Husk CRC er også din venn!

 

Jeg tok det ut med tank i bilen ja.

Første forsøket måtte jeg gi opp, pga jeg hadde ikke spist på 7 timer og ble rimelig svimmel av bensindampen.. ehhe.. fikk en jævla hodepine, så jeg la meg til å sove noen timer :P

 

jeg tror ellers at jeg har den delen av speedometer som har tankmåler og tempmåler. kan gies bort gratis, om noen trenger.. (uten garanti selvsagt).

 

den er fra et VDO speedometer, gamle typen (80')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ellers at jeg har den delen av speedometer som har tankmåler og tempmåler. kan gies bort gratis, om noen trenger.. (uten garanti selvsagt).

 

den er fra et VDO speedometer, gamle typen (80')

tror jeg skulle hatt noe slikt jeg.. pga mine målere funker ikke angry

MEN jeg har et 83mod trubo instrument så dine "deler" passer neppe.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår