Audi-V8 Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Hei, Har en Mercedes 300D -87 (W124) Har en ventil som klaprer og hopper i motoren, følger ikke med resten av motoren kan man vel trygt si. Har mistanke om at det kan være ventilløfter som ikke fungerer ?? , er det en stor prosess å skifte ventilløfter ? Håper på hjelp !! mvh, Sigmund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 På min utmerkede Skoda med den forferdelige tyske "kvalitetsmotoren" fra VAG på hele 1.9 liter er det hydrauliske løftere. Hvis du har slike er det "bare" å løfte opp og ev ut kammen forhåpentligvis uten å ta av kjedet. Hvis løftern din sitter i 'andre enden av' av kjeddet kan du kanskje klare lirke ut løftern uten å demontere kjede og drev. Hvis du har mindre enn tre tommeltotter anbefaler jeg deg å kjøpe ei Haynes bok til bilen din. De er som regel flinke til å nevne på små finurligheter man må ta hensyn til og har noen tips og triks på lager :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 du kan prøve en motor rens og bytte olje. hender det funker.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Mars 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 En på jobben hadde samme problem...bytta alle løfterne men ble ikke noe bedre! Viste seg at topppakningen lak olje fra en oljekanal og ut i sylindern! Så på oljetrykk nåla at den gikk opp og ned hele tiden. Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-V8 Skrevet Mars 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 Hei igjen, Takk for svar, og er i full gang med å skifte løftere. Når det gjelder dette med toppakningen og oljetrykk nåla, så ser jeg at nåla er stabil som det bare går ann. Trykket går ikke under 1.5 på tomgang, og ligger rundt 2.8-3.0 ved vanlig kjøring. Dette brekreftet Mercedes verkstedet skal være optimalt, og anbefalte meg til å bytte løftere, filtre og olje. Når det gjelder dette med å ta ut Kammen, det er vel 4 bøyler som holder kammen på plass, skal disse strammes i ett hvis mønster ?, og vet noen hvor stort moment disse skal strammes med ?. Skal momentet jevnt strammes gradvis på alle skruer ? på forhånd tusen takk. !! mvh, Sigmund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mars 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 Haynes m'm Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-V8 Skrevet Mars 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Hei igjen, Da var løfterene byttet, alle 12. Olje og oljefilter ble også byttet. Resultatet ble ikke det en ønsket seg, bilen var faktisk den samme, ikke noe forskjell på tikkingen. Dette med toppakning som ble tidligere nevnt her, er det noen indikasjoner en kan finne for å få bekreftet at det virkelig er toppakningen ? Oljetrykk er etter spesifikasjoner. Hjelp hjelp ønskes. på forhånd tusen takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Hmm. Er du skikkelig uheldig, kan det være et ventilsete eller et forkammer som har løsnet.. :( Bilverksted har som regel et slags stetoskop som brukes for å lokalisere lyder. Du får sikkert låne et slikt i 5 min hvis du spør. Mye enklere å eliminere feilkilder hvis du greier å høre hvor lyden kommer fra. Ang. lageroverfall, så skal det alltid dras til med moment, og gjerne jevnt fordelt, så du ikke skruer fast et overfall før du monterer resten. Men du har vel fått startet opp igjen, så det gikk vel fint. :) Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet April 3, 2005 Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Det er ikke kammen din som er bra slitt? Så du noen slitekanter på kammen? På ford sierra 2.0L er det en sykdom. Kan også være kam-lagrene i toppen og/eller kammen som er nedslitt også. Da hjelper ikke all verdens justeringer :( PS!! Hva måtte DU gi for 1 eller 12 stk løftere? hvor kjøpte du? Jeg ga 120kr per løfter mener jeg å huske. Hydrauliske sådan. Hvis du har hydrauliske løfter. Var de romslige i hullet de sitter i? Kan jo være det at det er så romt at olja som sprutes inn i det hullet går forbi og det ikke bygges opp nok trykk. Bare mine fem øre. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-V8 Skrevet April 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 I følge min mekaniker så var kammen igrunnen meget bra, ikke noe slitasje å se noen plass. Når det gjelder løfterene så gav jeg 210 kr stykket. Bertel o Steen skulle ha 425 kr. De hydraulike løfterene sakte sank ned i hulla, de passet på mikrometeren. Har kommet frem til muligens tette oljekanaler, men en vet ikke sikkert enda. Det kan gå en god stund før tikkingen roer seg har jeg hørt etter ett skifte av siltre, olje og løftere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Det er 6`ern, håper du dro til jamt på kammen, hadde en kam på 250 som knakk i 3, i følge MB en svakhet, disse løfterne er veldig følsomme på ventilfjærtrykket, er ventilene slipt må du shimse opp fjærene, men da ville den ikke fått komp så er nok ikke det her, det er ikke kjedet elller dysene som tikker da? forresten så er MB-motore kresne på olje for ikke å tikke, Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.