Gå til innhold

Valsespørsmål !

Ranger emnet

Mandel

Anbefalte innlegg

Hei,

Årets sommerfelger er litt bredere enn antatt, og må derfor valse bakre hjulbuer

Diagram.jpg

Sånn skal det jo vanligvis valses, men jeg er redd for at lakken vil sprekke opp i etterkant.. Vet om flere som har opplevd at det kommer hårstråsprekker i lakken en god stund etter at hjulbuene har blitt valset.

Jeg satt og kikket på hjulbuen tidligere i dag, og lette etter eventuelle løsninger. Det er nemlig ikke behov for enorm valsing, så derfor lurte jeg helt enkelt på om jeg rett og slett bare kan klippe av den delen av skjermen som ville blitt brettet opp under normal valsing..

noe al'a dette :

Diagram2.jpg

For så og gå over og finpusse kanten, bruke en bra grunning, og lakkere den nyklipte kanten som er uten lakk..

Dette burde vel gå?

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel like greit å bare få dem banket da? slipper eventuelle rustdannelser.

Been there, done that, got rust:D

Når du banker/hamrer/bretter opp kanten vil lakken garantert sprekke akkurat i underkant av skjermen.. Jeg brukte varmepistol, en vedkubbe og gummihammer men det sprakk allikevel..

Det beste er uansett å enten kjøpe seg eller få lånt seg en valse.

Etter du har valset ferdig er det bare å selge valsen...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Been there, done that, got rust:D

Det beste er uansett å enten kjøpe seg eller få lånt seg en valse.

Etter du har valset ferdig er det bare å selge valsen...

Eller lage en selv av orginaljekken :D:D

47b4d838b3127cceb0c9ccd668c00000001610.jpg

hehe

Har prøvd en stund og få tak i noen i ommerådet som har hjulbuevalse.men uten større resultat..ikke engang det lokale oppretter verkstedet hadde hjulbuevalse..

Dessuten er jeg low on cash, så ender nok opp med og banke de selv..får bare gå over og lakke oppigjen undersiden av skjermen..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får unnskylde språket,men dette må jeg bare få sagt.

Folk må være skikkelig TULLETE i hodene sine som tror dere kan bøye buekanten fra 90 grader rett ut til rett opp uten at lakken sprekker???????

Nei, skal dere først rote med "bredding" for å få plass til større hjul, så må dere enten regne med rust etter en tid eller så må dere til lakkereren for å få på skikkelig lakk i bueen og til understells behandleren for å få inn tynnstoff innimellom plantene på innsiden av bakskjermen......

Men jeg tar heller til vinkelsliperen og bredder skikkelig med en gang, akkurat ferdig med en BMW 3-serie, der det er breddet 6-7 cm på hver side bak....

så friskt kappet er halvt vinne....

Men lykke til da, :)

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får unnskylde språket,men dette må jeg bare få sagt.

Folk må være skikkelig TULLETE i hodene sine som tror dere kan bøye buekanten fra 90 grader rett ut til rett opp uten at lakken sprekker???????

Nei, skal dere først rote med "bredding" for å få plass til større hjul, så må dere enten regne med rust etter en tid eller så må dere til lakkereren for å få på skikkelig lakk i bueen og til understells behandleren for å få inn tynnstoff innimellom plantene på innsiden av bakskjermen......

Men jeg tar heller til vinkelsliperen og bredder skikkelig med en gang, akkurat ferdig med en BMW 3-serie, der det er breddet 6-7 cm på hver side bak....

så friskt kappet er halvt vinne....

Men lykke til da, :)

Vel, jeg skrev at det ikke var behov for mye valsing, kun litt for og forhindre at de tar innpå..Her er det ikke behov for og bøye kanten helt opp, bildet jeg la ut var bare noe jeg fant for og illustrere..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider