Gå til innhold

Rar lyd i motoren

Ranger emnet

Tor Håkon

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en A4 1,8 liter. Som har gått 130 000km Men nå har jeg straffet den litt mye tror jeg. Den er noe rare lyder fra motoren. Den høres ut som "disel" på laft turtall. Den lyden kommer fra bak i motoren. Hva kan dette hvere? Noen som vet det? Noen tror det er løst strammehjul på reg. reima. Kan det hvere det eller?

Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kjede bak på kamene dine. Den bli stramma og løsna av en hyraulisk strammer (Siden det er varibaleventiltider på innsiget ditt). Hvis strammeren er defekt vil kjede være ganske løst. Bilen vil også kanskje gå litt dårligere ¨på høyt turtall (Ikke sikkert det merkes)

__ ____

\\_/_|__\__

=|(o)_|_(o)_\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da.

hva mener du med grisedyr da?

kan være at det bare er å stramme den da..

Jeg håper det..

stramme den?

må ha ny kjedestrammer og den ligger på ca 4500,- mener også da kjede er med i den prisen. OGSÅ kommer arberidet i tillegg. det ligger på rundt 5000,-

blir fort dyrt da ja..

I`d rather push an Audi then drive a BMW

94 S4 STV

88 bx turbo diesel

88 bx GTI 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da. jaja. får ta det som det kommer. hehe

skal ha den på sevise også skal de se på den til onsdagen. så da skal jeg si hva det er. håper det ikke er den da.

men, er det den, så må jeg vel bytte den?

eller?

hvis det er den må du bytte ja.. er et ganske så kjent problem. :rolleyes:

I`d rather push an Audi then drive a BMW

94 S4 STV

88 bx turbo diesel

88 bx GTI 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har en A4 1,8 liter. Som har gått 130 000km Men nå har jeg straffet den litt mye tror jeg. Den er noe rare lyder fra motoren. Den høres ut som "disel" på laft turtall. Den lyden kommer fra bak i motoren. Hva kan dette hvere? Noen som vet det? Noen tror det er løst strammehjul på reg. reima. Kan det hvere det eller?

Noen som vet noe?

kjedestrammeren!!

Dette har jeg fortalt deg før...

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i frykt for å virke tåpelig... kan ikke være noe så enkelt som utløserøageret i clutchen da? en kamerat med a6 hadde det samme problemet, fikk så diesel-klanking... prøv å dytte inn clutchen på tomgang.. og høre om lyden blir bedre eller forsvinner...

verdt et forsøk

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider