Gå til innhold

Rar lyd i motoren

Ranger emnet

Tor Håkon

Anbefalte innlegg

Jepp, men de på verkstedet sa det var bra. Så de sa det ikke var det. men det var litt slark i ventilene sa de.

Men jeg vet ikke ass.

Skal du få høre...Jeg var borti AKKURAT samme situasjonen...Jeg merka en klakke lyd på tomgang på gamle bilen min.Altså en A4 1.8 96 mod.. Jeg reiste på sjøen i 6 uker, og bilen ble levert inn på Møller for en sjekk der...

De sa det var strammeren og kjeda som måtte skiftes sa de, og det ville komme på rundt 7000,- i rep, men det gikk fullt ann å kjøre med dette sa de ; "ingen problem"...

Da sa jeg heller jeg fikk vente med å skifte dette til jeg kom hjem fra sjøen, det var greit sa de...

Kom hjem etter 6 uker, starta opp bilen og kjørte meg en tur til byen...

Stoppa bortpå hurtigrutekaia litt, så plutselig så hørte jeg et smell..

Resultat:

1 stk løsnet kjedestrammer,1 stk slitt kjede, 1 stk sprukket toppdeksel, 9 stk ødelagte ventiler...

Mitt tips: Skift dette før det er for sent, for det kan fort bli dyrt...

Og for min del så skal bilene mine aaaaaldri mer inn på der verkstedet der igjen....

1984 VW Golf 1 8VT prosjekt

1987 VW Golf 2 Syncro

1987 DODGE RAM 350LE

x 1996 Audi A4 20V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men de på verkstedet sa det var bra. Så de sa det ikke var det. men det var litt slark i ventilene sa de.

Men jeg vet ikke ass.

slak i ventilene? hehe.. på din bil sitter hydrauliske ventilløftere og har de aldri vært noe tull med.

hvilket verksted har du vært hos?

I`d rather push an Audi then drive a BMW

94 S4 STV

88 bx turbo diesel

88 bx GTI 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos det lokale Audi verkstedet her på Kongsberg, som heter Ljosland bil A/s

det var vist 3 folk som hadde hørt, og de ble enige om at det måtte hvere det.

Men jeg tror lyden er borte etter jeg byttet olje og sånn jeg.

Men jeg har ikke peiling på motor, så jeg vet ikke.

men håper det er borte, ikke noe kult å kjøre bensin, og høre ut som disel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette må vel de betale? Siden de sa du bare kunne kjøre med det?

Hvem betalte dette? Tok de ansvar?

Hvor mye kom det på da?

De må ikke betale en dritt da, jeg har jo ingen dokumentasjon som sier at de sa jeg kunne kjøre med det sånn som det var..

Jeg måtte punge ut med hele greia selv, men siden fatters er bilmekaniker så ble det endel billigere en hos Møller ja..

14k mot Møller sine 30k...De ville jo ikke skifte bare noen ventiler, skulle kjøpe helt ny topp de da..hehe

1984 VW Golf 1 8VT prosjekt

1987 VW Golf 2 Syncro

1987 DODGE RAM 350LE

x 1996 Audi A4 20V

Lenke til kommentar
Del på andre sider