Gå til innhold

2 spørsmål: luftrykk og batteri

Ranger emnet


Javel

Anbefalte innlegg

Det har jeg ikke opplevd selv... men tviler på at det har noe å si egentlig...

 

Nei, sikkert ikke.

 

Du som altså kjenner og jobber med disse bilene, hva slags motorolje vil du anbefale å bruke om det skulle trengs. Helsyntetisk eller ?

 

(Har bare brukt mineralolje jeg på de gamle bilene før)

 

Edit; vet ikke hvordan det smiletegnet kom inn i mineralolje, men det er riktig skrevet :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sikkert ikke.

 

Du som altså kjenner og jobber med disse bilene, hva slags motorolje vil du anbefale å bruke om det skulle trengs. Helsyntetisk eller ?

 

(Har bare brukt mineralolje jeg på de gamle bilene før)

 

Edit; vet ikke hvordan det smiletegnet kom inn i mineralolje, men det er riktig skrevet :rolleyes:

 

på verkstedet bruker vi "Shell Helix Ultra 5w-40 Synthetic"

men jeg bruker "mobil 1" olje på golfen min :) (husker ikke betegnelsen på den)

Das Auto

 

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

apropo batteriet..

 

Den ene skrukorken hvor dette røret var:

 

Det er en indikator som forteller deg hvilken tilstand batteriet er i.. som f.eks grønn farge= ok, svart = må lades og hvit = kast. Så på en måte er det litt viktig at denne indikatoren fungerer :rolleyes:

- '06 Toyota Avensis TTE

X '97 Audi A3 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

apropo batteriet..

 

Den ene skrukorken hvor dette røret var:

 

Det er en indikator som forteller deg hvilken tilstand batteriet er i.. som f.eks grønn farge= ok, svart = må lades og hvit = kast. Så på en måte er det litt viktig at denne indikatoren fungerer :rolleyes:

 

Ja, det er jo litt dumt at det ikke virker, men det så altså ut som noe falt nedi vannet..

 

Men lurer på om jeg ikke skulle satse på at det ikke gjør noe foreløbig, og at de kan se på det neste gang jeg har bilen på verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg arbeider med både vanlige bilbatterier og vedlikeholdsfrie bilbatterier daglig, og hvis det detter noe oppi batteriet etter at jeg har fyllt det må det bare kastes.. men foreløpig har jeg bare mistet tørkepapir oppi enkelte, så jeg vet ikke hvordan det er med glass.. i og med at glasset også er nedi når det er som det skal være, aner jeg ikke om det vil ta skade.. dette kan jeg forsåvidt undersøke for deg.

Du kan også (hvis du har multimeter) sjekke voltstyrken innimellom..

 

Vedlikeholdsfrie batterier skal i utgangspunktet ikke åpnes og gjøres noe med, dermed forseglinga, og derfor indikatoren, for en gang kan det hende at det må lades :)

- '06 Toyota Avensis TTE

X '97 Audi A3 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg arbeider med både vanlige bilbatterier og vedlikeholdsfrie bilbatterier daglig, og hvis det detter noe oppi batteriet etter at jeg har fyllt det må det bare kastes.. men foreløpig har jeg bare mistet tørkepapir oppi enkelte, så jeg vet ikke hvordan det er med glass.. i og med at glasset også er nedi når det er som det skal være, aner jeg ikke om det vil ta skade.. dette kan jeg forsåvidt undersøke for deg.Du kan også (hvis du har multimeter) sjekke voltstyrken innimellom..

 

Vedlikeholdsfrie batterier skal i utgangspunktet ikke åpnes og gjøres noe med, dermed forseglinga, og derfor indikatoren, for en gang kan det hende at det må lades :)

 

Hadde vært kjempefint om du ville det :)

 

( Hmm, rart at han WV karen som jobber med disse bilene og kjente til batteriene sa at det var greit å åpne det.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

( Hmm, rart at han WV karen som jobber med disse bilene og kjente til batteriene sa at det var greit å åpne det.. )

 

ja, jeg mener det er greit å åpne det, å det mener jeg fortsatt!

 

hva er gale med å fylle syre på et batteri, når det er for lite syre på det!?

viss syrenivået blir for lavt å holder seg lavt, sier det seg selv at levetiden på battereiet minker dramatisk...

 

Men for all del, gjør som du vill... jeg ga deg bare et råd :rolleyes:

Das Auto

 

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg mener det er greit å åpne det, å det mener jeg fortsatt!

 

hva er gale med å fylle syre på et batteri, når det er for lite syre på det!?

viss syrenivået blir for lavt å holder seg lavt, sier det seg selv at levetiden på battereiet minker dramatisk...

 

Men for all del, gjør som du vill... jeg ga deg bare et råd :rolleyes:

 

Joda, og det takker jeg for :) Bare stusset litt over at to fagpersoner som kjenner til disse batteriene gir motstridende råd på dette punktet.

 

Du har sikkert rett i at det egentlig ikke gjør noe galt om proppene i seg selv skrus av og på, det er dette med den indikatoren og det som falt nedi jeg lurer mest på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår