Cikey Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 Hvilke muligheter har man til å klage på reperasjoner som er utført ved verksteder, og hvilke frister er det som gjelder? Saken er at i følge de papirer jeg har, så byttet verkstedet hjullager på bilen (mulig de bare har justert det, teksten i kvitteringen er "Just. hjullager h/forann"), men når jeg byttet om til sommerdekk i dag kjente jeg at det i alle høyeste grad er slark i det hjullageret fremdeles... Har jeg rett på at verkstedet reparerer problemene? Siter .:Simul justus et peccator:. Samtidig synder og rettferdig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whz Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 Først og fremst: Lovtekstene du er på jakt etter, er i hovedsak "Lov om håndverkertjenester m.m for forbrukere". Evt. også "Lov om forbrukerkjøp" (forbrukerkjøpsloven), hvis du har fått byttet deler som ikke kan regnes som en håndverkertjeneste. Evt. "Lov om kjøp" (hvis ikke ditt tilfelle dekkes av lovene over). Sjekk www.lovdata.no for detaljer her. Så til saken din. JA, du har rett til å få utbedret slark i hjullageret, hvis dette var en del av avtalen og er fakturert for. Hvis verkstedet IKKE har byttet deler, må du trolig påregne å betale prisen for disse, men at disse byttes kostnadsfritt for deg (dvs. du betaler KUN for delene, ikke jobben). En selvfølge for de fleste, men... Ikke kast kvitteringen(e). Selv om verkstedet høyst sannsynlig har dette inne på IT-systemene sine, kan de finne på å kreve kvittering likevel, bare for å være ekle.. :) Siter .Whz - 2008 BMW 325d Coupe x 2003 Seat Leon Cupra R x 1993 VW Corrado G60 x 1990 Mitsubishi Galant GLi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Mars 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 Hvilke muligheter har man til å klage på reperasjoner som er utført ved verksteder, og hvilke frister er det som gjelder? Saken er at i følge de papirer jeg har, så byttet verkstedet hjullager på bilen (mulig de bare har justert det, teksten i kvitteringen er "Just. hjullager h/forann"), men når jeg byttet om til sommerdekk i dag kjente jeg at det i alle høyeste grad er slark i det hjullageret fremdeles... Har jeg rett på at verkstedet reparerer problemene? Kan du ikke bare dra tilbake til verkstedet og si "se her, hør her, FIKS!" Det tar 5 min å stramme et hjullager, så det ville jeg absolutt forventet at de fikset gratis uavhengig av hva lovtekster og slikt sier. Hvis du kommer drassende med en masse § kan det være at de bare blir grinete. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cikey Skrevet Mars 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 Takk for tipsene. Får rett og slett reise å prate med dem. Regner med det ordner seg, men ok å vite hvilken paragraf man skal vise til dersom de slår seg vrang. Igjen, takk! Siter .:Simul justus et peccator:. Samtidig synder og rettferdig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jm1983 Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 og stramme et hjullager er i grunnen bare en kortvarig løsning det er en grunn til at det er kommet slakk i det. likegreit og bytte det med en gang så slipper du så mye at og fram Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Hvor lang "garanti" har man på verkstedsreperasjoner da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg