danielroising Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 Hallo Vurderer å bruke mekonomens transparente lampelakk (rød-farge) og lakkere mine originale baklamper på bilen min slik at lampene bak blir helt røde (i de lampene sitter: blinklys, bremselys, ryggelys). -Men hvordan blir det når man f.eks blinker, blir det orangelys som vanlig eller blir det rødt blinklys, eller hva med det ryggelyset hvordan blir det da...rødt eller hvit? Noen erfaringer rundt dette? -Når det gjelder "lakkeringsprosessen" da, Bør man slipe/matte ned lampene først eller bruke primer eller hva? Eventuellt hvor mange strøk er optimalt? -Hvordan blir det eventuellt å få eu-godkjent/periodisk kjøretøykontroll med lakkerte baklamper? De originale lampene nå: http://predator.bikepics.com/icon/honda-nsr125-02-bikepics-319387.jpg Tenker for meg resultat kanskje som dette....:-) http://predator.bikepics.com/pics/honda-nsr125-02-bikepics-319388.jpg Takk for alle svar/tips! Hilsen Daniel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 -De orange lampene blir rød/orange alt etter hvor mye rødfarge du legger på. -Ryggelysene blir nesten rosa. -Å få dette gjennom en PKK/EU-kontroll blir litt verre, da må du forberede deg på å bytte lamper, hvis du ikke klarer å bestikke kontrolløren. -Før du lakkerer bør du gå over med en "scotchbrite" pussematte og sørge for å vaske skikkelig med silikonfjerner e.l. Husk å lakker rundt kanter osv. for att ikke lakken skal "flise" seg opp noen steder. -Antallet strøk kommer jo ann på hvor mørk rødfarge du vill ha. -En annen mulighet enn mekonomens farge er å bruke 2 komponent billakk og blande klarlakk med litt rødfarge. Dette blir litt mer holdbart enn sprayboksmetoden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg