Gå til innhold

Evinrude V6 225hk båtmotor.. Noen med peil?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

På Mercury og Mariner er dette gjort på en liten time! Har aldri mekka på en Evinrude, men jeg er ganske sikker på at dette er likt for alle utenbordsmotorer...

Ta av undervannshuset, og pell av lokket til vannpumpa som sitter på den loddrette akslingen som går ned i undervannshuset. Så er det bare å dra av impelleren, og sette på en ny... Sett sammen i motsatt rekkefølge :)

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 1999mod Suzuki 150hk V6 2,7L samme blokken som 225hk versjonen, og det var bensinsluk deluxe! Hadde den på en 17 fots skjærgårdsjeep, og wakeboard-kjøring en ettermiddag kostet fort tusenlappen :)

Men grom gange på tomgang, og pen gange i marsjfart. Regner med du begynner å sette av penger til fylling i sommer allerede nå :rolleyes:

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen båt er det a? Gjerne noen bilder :)

Båten står inne nå så vanskelig å få tatt noen skikkelig bilder av den.

Båten er en 21" Myon Blue master.

Vet at denne sluker bensin. MEN... båtsesongen er ikke SÅ lang. Og jeg vil si det er absolutt verdt det! gleder meg til sjøsetting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får vell prøve og få meg motor til shakespearen jeg oxo :p

satse på 125hk..på 15 fot..funka det

Tja... burde vel gå til nød... :rolleyes:

Her er et par bilder av båten jeg hadde for et par år siden, Hurricane 470 med 140 HK Mercury rekkesekser:

DSCF0010.jpg

DSCF0021.jpg

Morsom båt, men den var veldig glad i bensin... :)

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har en 15 fots skibsplast med en mercury 90hk optimax. eneste her er at båten egentlig ikke er godkjent for mer enn 70 hester... så du merker godt når du passerer 40 knop for å si det sånn... Tviler på om jeg hadde turt å sette på større motor... Uansett: GLEDE seg til sjøsetting:D Finne frem wakeboardet, og bare cruise rundt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider