Gå til innhold

Hjeeeeelp HAR SNART IKKE LADETRYKK IGJENN!!!!

Ranger emnet


ZIP

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nettop kjøpt meg en ganske trimmet A4 1.8TQ. Den er benket til 330Hk så da har du sikkert sånn ca innblikk i va som er gjort med den. men jeg har ett problem. Den skal lade 1.4bar nå ,men plutseli datt det bare ned til 1bar, 0.9 ,0.8, å nå får jeg det ikke over 0.6-0.7bar. Jeg klarer å presse det over men da kommer det en mørk lyd akkurat som om du har åpnet en luftfilterboks på en Golf GTI å gir flat pedal vist dere skjønner,men selv om jeg kommer opp i 1bar igjenn så er det ikke noe drag fra turboen. Jeg har koplet den opp mot komputer på merkeforhandler og di fikk opp 1 feilmld og det var gass-spjellet ,men det kan være fra før a så jeg nullstilte den feilkoden å skal ut igjenn på tirsdag for å se om den har kommet tilbake,slangen som gikk fra turboen til wastegaten var knekt av ,men har kjøpt den ny å montert den og sjekket resten a turbo slangene ,men fant ikke noen hull i noen av di.Har sjekket luftmengdemåleren.den er iorden.Dette skjedde når jeg hadde høyt pådrag med motoren.noen prater om at det kan være bensinpumpen eller bensintrykksregulatoren ,men vill jo helst være 99%sikker.

Er det noen som har noen som helst mening eller forslag om va dette kan være?

 

Mvh

 

Robert

hklk

Audi A4 1.8TQ (TIL SALGS) pm eller ring: 95459018

 

--------------------------

 

Ford Mondeo ST-200

Ford Fiesta 1.4S - 81.mod

Opel Calibra 2.0i - 92.mod

Ford Escort XR3i - 92.mod

Ford Escort 1.6 - 86.mod

Ford Escort 1.6 - 88.mod

 

--------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den skjønte jeg ikke helt...er ikke bilmekaniker så.Bilder om hvor den står å hvordan sjekker jeg om den er ødelagt da?

hklk

Audi A4 1.8TQ (TIL SALGS) pm eller ring: 95459018

 

--------------------------

 

Ford Mondeo ST-200

Ford Fiesta 1.4S - 81.mod

Opel Calibra 2.0i - 92.mod

Ford Escort XR3i - 92.mod

Ford Escort 1.6 - 86.mod

Ford Escort 1.6 - 88.mod

 

--------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som om det var magne her inne som hadde peiling på akkurat dette problem nei,men til di to som har svart.Takk skal dere ha for hjelpen ,men tror jeg har funnet feilen nå.Var og fikk diagnosetest på den og da var det feilkode på bensinpumpen som ligger inne i tanken så jeg har bestilt den så får vi se på mandag/tirsdag om det var det eller ikke.

hklk

Audi A4 1.8TQ (TIL SALGS) pm eller ring: 95459018

 

--------------------------

 

Ford Mondeo ST-200

Ford Fiesta 1.4S - 81.mod

Opel Calibra 2.0i - 92.mod

Ford Escort XR3i - 92.mod

Ford Escort 1.6 - 86.mod

Ford Escort 1.6 - 88.mod

 

--------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjempepeil på turbomotorer akkurat enda,så jeg skal ikke uttale meg for mye, hvertfall ikke på så "nye" motorer :), men en ide er vel å montere bensintrykkmåler, så må du jo vite/finne ut hva bensintrykket skal/bør være, det vet vel de som har trimmet bilen, så kan du ta med deg en kompis eller noe som kan følge med at bensintrykket holder seg etterhvert som du kjører litt hardt. Nok bensin er viktig på turbobiler har jeg skjønt.

 

Hadde en urquattro før, der fikk jeg et lignende symptom, det var noe så banalt som en slange som hadde løsna litt i trykksiden på innsugssiden, og det gir jo logisk nok redusert ladetrykk. Det har du helt sikkert sett på.

 

Hvis jeg skal ressonere litt, så er det jo wastegaten som justerer ladetrykket, da er det vel interessant å finne ut hva i motoren kan styre wastegaten, på min gamle turbomotor fra 1984 er det vel ikke så mye annet enn ladetrykket som styrer wastegaten, men på din så er det vel flere ting.

 

Føler at posten ble litt svada, men kanskje litt til hjelp, evt så får du hvertfall en liten "bump"

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjempepeil på turbomotorer akkurat enda,så jeg skal ikke uttale meg for mye, hvertfall ikke på så "nye" motorer :), men en ide er vel å montere bensintrykkmåler, så må du jo vite/finne ut hva bensintrykket skal/bør være, det vet vel de som har trimmet bilen, så kan du ta med deg en kompis eller noe som kan følge med at bensintrykket holder seg etterhvert som du kjører litt hardt. Nok bensin er viktig på turbobiler har jeg skjønt.

 

Hadde en urquattro før, der fikk jeg et lignende symptom, det var noe så banalt som en slange som hadde løsna litt i trykksiden på innsugssiden, og det gir jo logisk nok redusert ladetrykk. Det har du helt sikkert sett på.

 

Hvis jeg skal ressonere litt, så er det jo wastegaten som justerer ladetrykket, da er det vel interessant å finne ut hva i motoren kan styre wastegaten, på min gamle turbomotor fra 1984 er det vel ikke så mye annet enn ladetrykket som styrer wastegaten, men på din så er det vel flere ting.

 

Føler at posten ble litt svada, men kanskje litt til hjelp, evt så får du hvertfall en liten "bump"

 

Du har jo rett i det ,men det er ikke det som er probleme her. Jeg får ikke nok bensin så derfor slår fuel-cuten inn pga jeg får masse luft ,men ikke bensin og da blir det bare tøv å vas så svir jeg ventilene så stemplene osv osv pga for mager bensinblanding. skal sjekke den pumpa så sier jeg ifra vist noen andre skal bli plaget med dette i ettertid vist det var det som var feilen.

hklk

Audi A4 1.8TQ (TIL SALGS) pm eller ring: 95459018

 

--------------------------

 

Ford Mondeo ST-200

Ford Fiesta 1.4S - 81.mod

Opel Calibra 2.0i - 92.mod

Ford Escort XR3i - 92.mod

Ford Escort 1.6 - 86.mod

Ford Escort 1.6 - 88.mod

 

--------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår