Gå til innhold

Biltilsynet og godkjenning

Ranger emnet

240ft

Anbefalte innlegg

"... Utfører dere en ombygging av en Volvo i tråd med de godkjennelser som her foreligger, behøver dere kun å referere til de kodene som er oppgitt i tilknytning til hver enkelt endring i dette dokumentet.

Eksempel på en kode er: YV1 - D1 som er koden for maksimal motoreffekt i Volvo 240."

Du trenger altså bilen din, koden YV1 - D1 lagret i hodet, samt å opplys om at motoren kommer fra ex. Volvo 940 Turbo. da veit dem det dem trenger å vite.

Skal snart godkjenne bilen min og da skal jeg skrive ned alle beskjeder jeg får og alt jeg må gjøre, alle papirer jeg trenger osv.. å lage en guide til å godkjenne 240, motor, senkesett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. "Vegdirektoratets trafikkstasjoner er informert om de ombygginger Volvo Personbiler Norge AS har godkjent."

2. Trenger ikke ha med de papirene, men like greit å ta dem med så kan man ihvertfall peke på noe om dem ikke skjønner hva du snakker om.

3. hehe.. dem har ikke muligheter for å sjekke motoreffekt, men om du sier at den er trimmet må du dokumentere effekten (eks. bremsepapirer). sier du at den er orginal så veit dem effekten så da slipper du det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du skal ha EU-kontroll må du bestille time, men du kan jo ringe å be om å få time til både EU kontroll og visning på samme tid om dem ikke greier å se litt på motoren din mens dem tar eu-kontrollen. men du må sikkert betale for både eu-kontroll og visning uansett ;)

Edit: reis IKKE på tilsynet på visning dersom bilen din er begjært avskiltet :p pass på å få time til eu-kontroll viss ikke kløpper dem skiltene dine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider