Gå til innhold

G60 breddere og kanalskjørt + div. spm.

Ranger emnet

Hawk1

Anbefalte innlegg

Første spørsmål er om kanalskjørt passer til 4-dørs. Tror faktisk ikke jeg har sett annet enn 2-dørs med kanalskjørt. Dette gjelder da G60 kanalskjørt.

Andre spørsmål lyder som følger: Nå som våren er i anmarsj har jeg planer om å sette på G60 hjulbuelister. Har hørt og sett flere som har montert slike, og i tillegg skjært vekk litt av hjulbuen for å få plass til større felger og dekk. Skjærer man da bare bort den lille plata inni hjulbuen, eller kutter man rett og slett av den lille bretten i det ytre karosserriet og limer på hjulbuelistene over?

Taknemlig for nyttige svar ;)

Golf II 1,8 syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var betryggende å høre... Hvilke breddere er det som selges på autospar og NBS? er det gti eller g60, eller helt vanlige cl lister eller no sånt?

HAdde vært trivelig om noen kunne dele erfaringer med kutting av hjulbue og montering av listene, da jeg trenger å få plass til 205/45/16 og kanskje også 205/40/17. Begge går vel i utgangspunktet, men er ikke interessert i å ha den subbingen.

Golf II 1,8 syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte for litt siden ett sett med breddere, og om jeg ikke husker feil, må man ut med ca 4000kr for breddere og skjørt. - samt at fester til skjørtene koster litt. (10 fester til 50kr stykket). Så lenge man ikke har G60 skjermer, så må breddern limes på, på noe vis med Sikaflex e.l. Og som det sies, så kutter man vekk en del av skjermen, det som ble gjort på bilen jeg har holdt på med, er å kutte deler av den nederste kanten av hjulbuen. Spacer og/eller BREI felg med riktig inpress er must, for det blir MYE plass i hjulbuen.

Magnus

Det jeg ikke vet, trenger ikke du å vite heller. - Og det du ikke vet har du ikke godt av å vite.

Vet du noe ikke jeg vet, så fortell meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr selv gjort dette på min Golf II. Jeg har 215/40/16 på min Golf, med GTI breddere(snart G60). Jeg har skåret bort 2-3cm av min skjerm, og med 60/40mm senking. Dette subber litt, når jeg svinger med høy hastighet, men det går bra enda med sportsdempere hele veien rundt. Jeg kan ikke laste bilen full, for da subber den konstant. Men skjær av den innerste delen av bredderen, og en 2-3cm av skjerm fram/bak, og dette går utmerket fint :) ! Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider