Gå til innhold

oljetrykk problem / kjøpe brukt oljepumpe

Ranger emnet

slemreke

Anbefalte innlegg

okok, var tur ute å kjørte nå.. servoreimene mine er rimelig slitte, og trykket raste ned til 0,5 når jeg svingte.. da lå jeg vel på rundt 2000.. kan det ha noe å si? i tilegg ga jeg på opp til 3000-3500.. da gikk ikke oljetrykket opp til mer enn 1,5 ca, også kom lampa på!

oi...

Ta ned bunnpannen og prøv et pumpebytte evt. kontroller den. Står i Haynes hvordan endeslarken skal måles.. Det kan enten være oljepumpa di eller lagrene i motoren som er så slitt at motoren ikke klarer å holde på trykket.

Jeg ville ikke kjørt bilen før problemet var løst.

Og ang. msn, et forum er til for å brukes. Så får andre nytte av det også. :)

Har du ikke Haynes, så kjøp den. Allerede da er du langt på vei.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde problem med at oljelampa lyste og den forferdelige lyden på Jetta'n min. Snakket med en som har jobbet noen år med vag og han trodde det hjalp å bytte fra syntetisk til mineralolje. Dette prøvde jeg. Det hjalp ikke. Da byttet jeg ikke filteret, men tømte det bare.. "filteret var jo nytt". Men det viste seg å være biltema filteret som var ødelagt. Hvis du ser nedi et nytt filter ligger det en kule og en fjær i midten. Her manglet dette. Ikke var det noe hull i midten heller. Etter at jeg byttet filteret forsvant problemet.

Moralen blir: Aldri kjøp oljefilter på biltema. biltema har mye som er bra, men også mye dårlig.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 years later...