X-ecutioner Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Det er ikke lov med solfilm framme ! har fått 1000,- + saksomkostninger i Tana å Varanger tingrett ! Haha.. gikk du helt til tingretten for å finne det ut? kjipt å tape så mye penger når du bare kunne tatt den av da Politiet/BTS ba deg om det?:rolleyes: X Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Er ikkje alle som får advarsel først, las om ein i Sunnmørsposten for ei lita stund sia, han reagerte på at han ikkje fekk advarsel, men forelegg med ein gang, så han tok den videre til retten. Han måtte då betale 1000kr eller noko slikt i saksomkostninger sjøl. Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 er det noen lov for hvor mørkt man kan sote ruta...!jeg har kjøpt inn noe speilrefleks med null innsyn!!! men har ikke montert da jeg ikke er sikker på om det er lov å bruke.. noen som veit.? limoer har vel heller ikke mye innsyn? Jeg tror at reglen sier at du kan sote så mye du vil, bare du klarer å se kjøretøy i utrykning bak deg, dog er ikke helt sikker på reglene der. Innsyn er ingen krav, det vet jeg. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Jeg tror at reglen sier at du kan sote så mye du vil, bare du klarer å se kjøretøy i utrykning bak deg, dog er ikke helt sikker på reglene der. Innsyn er ingen krav, det vet jeg. er bare bakruta ja.. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimman Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 -Bakruta og bak sidene er lov å sote så mye du vil. -Foran sidene er det ikke lov å ha noe på. -Frontruta er det lov å ha bare maks 10 cm på toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Kjøretøyforskriften: § 31-1. Generelt om vindu 3. Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom. Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves.[/Quote] Direkte link Her står det ingenting om at det er lov å ha streamer til merket eller 10cm ned. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 generell fingerregel er det at vindusviskernes arbeidsområde skal være ren/uten dekaler... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camryfellow Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 er det noen lov for hvor mørkt man kan sote ruta...!jeg har kjøpt inn noe speilrefleks med null innsyn!!! men har ikke montert da jeg ikke er sikker på om det er lov å bruke.. noen som veit.? limoer har vel heller ikke mye innsyn? Mye har du kjøpt, og hvor mye dyrere ligger det i forhold til soting. Riis bilglass skulle ha 3700 på bilen min (bakrute, trekantrutene ved c stolpen, og siderutene bak). Det var da valgri % toning og montering? Dyrt? Er jo cash liksom... Siter - 98' Saab 9-5 2.3t x 97' e39 523i x 89' Camry 2.0 xli x 83' 240 (Julesleda) Smoking tyres can seriously damage your wealth! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Men viss du tar f eks bakruta og soter den heilt, så må du ta ned speilet? Eller er det slik at viss du først har speil, så må det være der? Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
retard69 Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Nå blir jeg litt redd jeg ja!:P Har sotfilm på siderutene framme og ja! Skikkelig mørke!:( Noen som har tips på hvordan fjerne sotfilm på enklest måte?:O Siter 88mod Mercedes 230E *Solgt* 83mod Golf GTI Rabbit *Solgt* 86mod Bmw 320i *Solgt* 85mod Golf GTI 8v *solgt* 94mod Honda Accord 2,3 SR *Eier* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Nå blir jeg litt redd jeg ja!:PHar sotfilm på siderutene framme og ja! Skikkelig mørke!:( Noen som har tips på hvordan fjerne sotfilm på enklest måte?:O Hårføner og dra saaaakte Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
retard69 Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Hårføner og dra saaaakte Ska filmen varmes mye opp først? Har hørt at det er en liiiidelse!:P Siter 88mod Mercedes 230E *Solgt* 83mod Golf GTI Rabbit *Solgt* 86mod Bmw 320i *Solgt* 85mod Golf GTI 8v *solgt* 94mod Honda Accord 2,3 SR *Eier* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg