Gå til innhold

Acap / Regler

Ranger emnet

audioteam

Anbefalte innlegg

Sitter her og går gjennom reglene .

Dette er et forslag til hvordan det kan gjøres, kom gjerne med forslag .

Prøv å være saklige, tråden er ikke startet for å provosere .

Prøver her å imøtekomme problemet, men fortsatt ha regler som importørene kan godta .

Kommer her med en ide om hvordan vi kan gjøre det med paralellimportert utstyr .

Der privatpersoner har importert utstyr det ikke finnes importør på i Norge gir vi dispensasjon under 40% regelen .

Ikke ekstragebyr .

Der privat personer har importert et enkelt komponent det allerede er importør på Gir vi dispensasjon mot et tilleggs gebyr på kr 300,- pr konkurranse .

(Med komponent mener jeg for eks en spiller , el forsterker el woofere osv)

Der varene er kjøpt hos et Norsk firma som paralellimporterer vil vi kun gi dispensasjon om importøren godkjenner dette, og tar et gebyr på kr 500,-

pr konkurranse .

Frank

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri hatt problemer med at folk ikke ville betale .

Dette endrer ikke så mye .

De første åra hadde vi først en medlems avgift, så en start kontingent på konkurransedagen .

Nå har vi kutta medlemsavgiften og tar kun startavgift og den er på bare kr 300,-for de som betaler i tide .

Da er konkurransen innendørs i 4000kv stor hall .

Med mulighet for strøm tilkobling, ( laddere osv ) inkludert .

Også pokaler til 1,2,3 plass .

Om vi har utendørs konkurranser i min regi vil det bli enda lavere startavgift .

Eventuelt andre arrangører får avgjøre dette selv .

Greit det vil koste litt ekstra men det gjør det jo mulig for de som har kjøpt utstyr å få være med .

Mvh Frank

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mere skremmende at det første man kommer til ved å gå inn på en webside til en som drive bilstereo arangsjement er en webshop på bilstereo utstyr....

Han er vel ikke så veldig nøytral da.......det er greit man skal drive promotering av leverandører.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mere skremmende at det første man kommer til ved å gå inn på en webside til en som drive bilstereo arangsjement er en webshop på bilstereo utstyr....

Han er vel ikke så veldig nøytral da.......det er greit man skal drive promotering av leverandører.....

Nøytralt i forhold til hvem?

Og det har hva med reglene å gjøre ?? :idea:

Og alle importørene har fått tilbud om å legge inn produkter til de priser de ønsker .

Hvordan kan det ikke være nøytralt da ?? så lenge medlems importørene får samme tilbud holder det du sier ikke stikk :)

Har kun fått positive tilbakemeldinger fra importørene .

Flere produkter legges ut fortløpende .

Men grunnen til at jeg startet tråden var for å høre om noen hadde gode andre forslag til reglene om paralell utstyr .

http://www.acap.no

Frank

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.Det er ikke til å tro hva folk henger seg opp i.SASCA forumet er blitt

ett mye bedre forum.Dette forumet er SNART blitt et kverulant forum.Til deg Frank stå på. beer

Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert

Progressive Trance Golf 4 :eddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.Det er ikke til å tro hva folk henger seg opp i.SASCA forumet er blitt

ett mye bedre forum.Dette forumet er SNART blitt et kverulant forum.Til deg Frank stå på.

Takk for det Golf4, ja jeg gir meg ikke om noen kverulerer .

Skal rydde forumet på http://www.acap.no slik at dere som vil prate bilstereo uten å få masse kverulant komentarer kan bruke det .

Men dette her er jo et steikanes bra forum, muligens det beste i landet etter min mening da :)

Men som du ser hører jeg på folk .

Det er derfor jeg lager dispensasjonsordninger som gjør at de fleste får være med .

Det finnes noen få firma som ved å gå i strupen på alle andre som driver i Norge ikke vil få dispensasjon .

Men også her får vi hjelpe kundene deres på best mulig måte .

Dere skal se etter sesongen er alle som ønsker å delta fornøyde, og de som bare vil prate dritt og egentlig aldri ønsket å være med er like missfornøyde :rolleyes:

Frank

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøytralt i forhold til hvem?

Og det har hva med reglene å gjøre ?? :idea:

Og alle importørene har fått tilbud om å legge inn produkter til de priser de ønsker .

Hvordan kan det ikke være nøytralt da ?? så lenge medlems importørene får samme tilbud holder det du sier ikke stikk :)

Har kun fått positive tilbakemeldinger fra importørene .

Flere produkter legges ut fortløpende .

Men grunnen til at jeg startet tråden var for å høre om noen hadde gode andre forslag til reglene om paralell utstyr .

http://www.acap.no

Frank

Det jeg mener er at enten driver man konkuranser eller så driver man butikk.... Det er ikke for å kverulere jeg sier det, mere for at du som bilstereo konkuranser arrangør skal se mere proff ut. Ikke se ut som en webshop som driver med konkuranser!

Når det gjelder det med pirat import er nok det et økende problem. Er helt enig i at man skal verne rundt importørene som er i Norge og hjelpe de til å få promotert sitt utstyr. De som kjøper ifra utlandet vil skyte seg selv i leggen etterhvert når de aldri får support på utstyret de har kjøpt. Dette er nok noe vi vil erfare mere og mere med webshoper å. Det beste er jo å finne seg en bra butikk/instalatør som vet hva de snakker om, muligheter man har for et bra system i en bil.

EMMA og ACAP ide er jo å være en plass der personer med interesse for bilstereo, bil og musikk kan møtes og ha det gøy!! Et arrangemang skal jo være en plass der man komme å ta de diskusjonene man tar her inne på forumet, dele erfaringer, få råd og tips, se og høre på biler. Da vil det være et meget bra utstilingsvindu for importørene i Norge.

Samtidig skal man huske å ta vare på de som er nye og "dessverre" ikke har kjøpt utstyr på den måten står i regelemanget. En grei "straff" for disse vil jo være dobbel avgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener er at enten driver man konkuranser eller så driver man butikk.... Det er ikke for å kverulere jeg sier det, mere for at du som bilstereo konkuranser arrangør skal se mere proff ut. Ikke se ut som en webshop som driver med konkuranser!

Ok skjønner ditt syn på det .

Vi ville bare prøve å gjøre noe nytt og har fått mye god respons fra importørene .

Det du sier om konkurransene er jo helt riktig .

Skal ikke bare være konkurranse men også sosialt, der alle skal føle seg velkommen .

Derfor er det litt vanskelig å håndheve reglene angående paralell import .

Men vi kan ikke bare lukke øya for det heller og må derfor handle .

Men prøve å lage et dispensasjons opplegg som funker .

Vi har i Acap hatt alle typer med .

To 14 åringer som bygget i mammas bil, var noen som rynket på nesa "Utopia i den bilen" men gutta fikk pokal og var stolte som haner .

Hadde en som fikk være med i sin 3 hjuls moped ( bildet ) dritt morro å se dommera presse seg inn :)

Men ikke bare gutten var stolt også faren og mora som så at poiken fikk skryt .

Føler at vi tar godt vare på hverandre, noe galt har vi vel gjort og å får lære av det .

post-3-1110741702.jpg

Frank

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider