Gå til innhold

Omregistrere en bil med kun salgskontrakt?

Ranger emnet

Frank S.

Anbefalte innlegg

Hei

Handlet et bil, da jeg skulle levere inn salgsmeldinga så mangelt underskriften til han selgeren, han hadde glemt å fylle den ut. sendte salgsmeldinga opp til han, men han har ennå ikke klart å levere den på biltilsynet.

Kan jeg ta med salgskontrakten og en salgsmelding der bare mitt navn og sånn er fyllt ut og få bilen i mitt navn da? For får ikke tak i han gubben, han er som sunket i jorda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha underskrift fra forrige registrerte eier på toppen av gammelt vognkort eller på egen salgsmeldingsblankett. Uten hans underskrift på et av de skjemaene får du ikke omregistrert.

Ved bilkjøp/salg skal man alltid fylle ut to slike sånn at både kjøper og selger har et eksemplar hvis det ikke leveres med en gang før man "skiller lag".

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden du sendte avgårde den lappen så tar det sikkert litt tid, ellers kunne du faket underskriften hans, ikke en kjangs i helvete om de i skranken hos biltilsynet kan lukte at den er falsk

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kom opp på biltilsynet med omregistrerings lappen ferdig utfyllt som er øverst på de gamle vognkortene.. Fikk ikke omregistrert den uten pin kode sa dem.. Dem måtte ha en pin kode som stod på det nye vognkortet. Dette er en mnd siden og gammel eier har enda ikke fått nytt vognkort.. Så her må jeg kjøre rundt i en bil som ikke står i mitt navn pga fire tall som aldri folk har trengt før. HEIA NORGE!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte en bil på impuls på høsten i fjor, og så når jeg endelig fant ut at jeg skulle hive skilter på den, hadde fiksa eu-ok og omreg./årsavgift og alt så fikk jeg beskjed om at det mangla noen eierskiftemeldinger.. spurte om jeg kunne lage noen "neida... det var strengt ulovlig.".

Gikk hjem. printa ut 2 eierskiftemeldinger, ringte til tidligere eiere og spurte om jeg kunne skrive under med dems navn siden dette var flere år tilbake i tid.. null problem. fylte ut og putta i postkassa hos BT :D

par dager etterpå omregistrerte jeg bilen sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider