Gå til innhold

Ødelagte dempere

Ranger emnet

KennethA

Anbefalte innlegg

Støtdemperne og fjørene mine fungerte fint og jeg tenkte jeg skulle montere senkefjører. Etter montering for 6 måneder siden fungerte alt fint, men nå, etter 30 mil til hytta i påsken oppførte bilen seg så rart. Etter å tatt ei runde rundt bilen og kjent litt så virker det som om venstre side forran er helt dø. Bilen stopper ikke å gynge. Kan de orginale demperne bli ødelagt pga påkjenningene ved å komprimere demperene slik det blir ved å senke bare med fjører? Regner med at jeg må kjøpe nye, så har noen no tips om alrighte dempere til er fin pris? Gidder ikke investere gull i bilen, men vil ikke ha no dritt heller.

Audi 100 Turbo Typ 44 1987 mod.

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtdemperne og fjørene mine fungerte fint og jeg tenkte jeg skulle montere senkefjører. Etter montering for 6 måneder siden fungerte alt fint, men nå, etter 30 mil til hytta i påsken oppførte bilen seg så rart. Etter å tatt ei runde rundt bilen og kjent litt så virker det som om venstre side forran er helt dø. Bilen stopper ikke å gynge. Kan de orginale demperne bli ødelagt pga påkjenningene ved å komprimere demperene slik det blir ved å senke bare med fjører? Regner med at jeg må kjøpe nye, så har noen no tips om alrighte dempere til er fin pris? Gidder ikke investere gull i bilen, men vil ikke ha no dritt heller.

Audi 100 Turbo Typ 44 1987 mod.

Takk for alle svar.

Hvis du senker bilen mer enn 40mm er det anbefalt å kjøpe kortere dempere..

Demperne kan jo også ha vært slitt fra før, og det at du senker bilen, vil nok være en økt belastning for demperne..

Vet ikke om noen konkrete dempere, men de fleste bilrekvesita butikker/bilsportbutikker har et greit utvalg..

Tror det er litt med dempere som med en del andre ting, du får det du betaler for..

mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider