Gå til innhold

Golf 1.6 vs 1.8 ????

Ranger emnet

Mombasa

Anbefalte innlegg

Nå har det seg sånn at jeg har kjøpt meg en Golf 2 87mod. I følge vognkortet står det at det er en 1.6L golf.

Men i det jeg kappkjører med andre, å kjører ræva av dem begynner jeg å lure.

Har kjørt ifra: Ford Sierra 2.0is, Opel Ascona 2.0, Mazda 323gt 1.6i.

Etter det jeg har hørt er 1.6 og 1.8 samme blokk.... bare større sylinder volum.

Så det er så å si "umulig" å se forskjell.

Isåfall... hvordan kan jeg finne ut hva slags motor jeg har på en simpel måte? chicken

Audi ftw! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja merkelig det der :p Jeg kjører ifra en golf III 1,8 med min 2'er 1,8. Men har funnet ut at motoren som står i min er av type GU og går originalt ganske bra. SpeedWell: det er vel ikke mulig å sjekke hvor kvasse kammene på de forskjellige motoren er på den websiden? Jeg er nemlig ikke så god i tysk :D

Golf II 1,8 syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja merkelig det der :p Jeg kjører ifra en golf III 1,8 med min 2'er 1,8. Men har funnet ut at motoren som står i min er av type GU og går originalt ganske bra. SpeedWell: det er vel ikke mulig å sjekke hvor kvasse kammene på de forskjellige motoren er på den websiden? Jeg er nemlig ikke så god i tysk :D

trenger ikke akkurat noen bibel for å finne ut det.. grovt sett så har du forgasser og gti kam på 8v blokkene til golf 2. Pluss med og uten hydr.løftere da.. For øvrig vil jeg si at det ikke er så stor forskjell på 1,6 og 1,8 liters motorene som de 15hk vag vil ha det til.. litt ekstra i bunnregisteret, men bortsett fra det, så er motorene i seg selv omtrent like spreke.. (eller ikke :)

Kan derfor være at du har en 1,6 som går litt godt.. kan godt gå 190 med 5 trinns kasse den.. men særlig fortere går den ikke :) tro meg!! selv om vi har hørt historier om såvel 250 på en 75 hester her :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det står 1.8 på 1.6 motorene også...

hmm. har en 1.6 blokk som det står 1.6 på jeg, og en 1.8 blokk som det står 1.8 på... sikker på detta da? jaja

uansett.. en 1.6 liters golf og 1.8Liters golf går like bra, du merker det som regel bare ved mye last og fler folk at 1.8'n går bedre

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk det blanke feltet rett under syl. 3 på blokka hvor det skal stå en bokstavkode samt tall.

Kan være litt vanskelig å se, men det skal stå der...

Står det PN, RF, EZ eller 1H er det en 1600 motor.

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står 1,8 på begge blokkene ja.. grunnen til dette er at det er samme blokka.. 81mm borring, men med nidre slag på veiva.. og du merker forskjellen på de to, mener bare at det ikke er 15hk som vag sier...

mente det var flere motorkoder enn det som hadde 1,6.. men uansett bare å finne motorkoden så skjekker vi det opp i akte..

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare ett navn 'Haynes'

golf bibel

he, he... da har du aldri prøvd deg på akte tydeligvis :) står mye greit i haynes også da, men finnes bedre bøker enn den.. iallefall når det gjelder litt ordentlige arbeider.. mye bremse skifter og sånt i haynes.. pluss at koblingsskjemaene i haynes er så på fylla at det er helt jævlig :)

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider