Gå til innhold

740 Prosjekt

Ranger emnet

Stolten

Anbefalte innlegg

Ikke rette plassen å ha denne, men er her det er folk :)

Så etter mye kav, stress, tull og iherdig jobbing med garasjen i påsken, har jeg endelig fått begynt på prosjektet. Ligger en B5234t + m90 kasse og venter på å bli putta oppi bilen.

Har begynt og demontere sånn smålig, og håper på at det ikke blir for mye overtid fremover (som det har vært mer eller mindre helt siden begynnelsen på Januar)

Først garasjen, som ikke er heelt ferdig enda, mangler strøm (viktig), vann, panel og maling (ikke fullt så viktig)

Garasjen:

garasje1.jpg

garasje2.jpg

garasje3.jpg

Volvo 740:

volvomek1.jpg

volvomek2.jpg

Og til slutt den dødslate, dritkjedelige vinterbilen, som går under navnet servicevogn:

servicevogn.jpg

servicevogn2.jpg

Edit: Nå er ikke jeg en syk dataguru som dere ser, siden bildene ikke kommer opp. Men dere har ivertfall linkene chicken :rolleyes:

1990 Volvo 740 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat

1989 Volvo 740 GL

1997 Honda CBR 900RR Fireblade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rette plassen å ha denne, men er her det er folk

Så etter mye kav, stress, tull og iherdig jobbing med garasjen i påsken, har jeg endelig fått begynt på prosjektet. Ligger en B5234t + m90 kasse og venter på å bli putta oppi bilen.

Har begynt og demontere sånn smålig, og håper på at det ikke blir for mye overtid fremover (som det har vært mer eller mindre helt siden begynnelsen på Januar)

Først garasjen, som ikke er heelt ferdig enda, mangler strøm (viktig), vann, panel og maling (ikke fullt så viktig)

Garasjen:

garasje1.jpg

garasje2.jpg

garasje3.jpg

Volvo 740:

volvomek1.jpg

volvomek2.jpg

Og til slutt den dødslate, dritkjedelige vinterbilen, som går under navnet servicevogn:

servicevogn.jpg

servicevogn2.jpg

fiksa dette jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med den gamle motoren din a?

Åssen felger er det som står på servicevogna?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mambo:

Ikke i utgangspunktet, er 940 front på den nå, men flekka av alt siden jeg skal mekke så mye rundt der, men er ganske sugen på en 960 front, men da må jeg ha 940 baklykter synes jeg. For se hva det blir til.

Volvo-Lars:

Den gamle motoren skal i 240'en til en kompis. Han er lei av b21et'en

Felgene er en kopi av EVO felgene til volvo. Kom på 17" eiker idag. Maks harry..hehe sombrero :)

1989 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mambo:

Ikke i utgangspunktet, er 940 front på den nå, men flekka av alt siden jeg skal mekke så mye rundt der, men er ganske sugen på en 960 front, men da må jeg ha 940 baklykter synes jeg. For se hva det blir til.

Volvo-Lars:

Den gamle motoren skal i 240'en til en kompis. Han er lei av b21et'en

Felgene er en kopi av EVO felgene til volvo. Kom på 17" eiker idag. Maks harry..hehe sombrero :)

Det blir 18'' eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått forhandlet et skambud på nye 8,5x18" Superstar Kloster. Kanskje d også kommer i hus, men er bare en tanke foreløpig, Bil er dyrt.

Skal jeg ha felger, så blir d valsing og hellakerring

1989 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis noen i Stavanger området har en utlsitt clutch fra en m90 kasse, så vil gjerne jeg ha den.

Må ha den for og bygge om sinterclutchen min :)

1989 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider