WhipeOut Skrevet Mars 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 Lurte på om noen hadde noe kunnskap om ombygging av bremser på P11? Fra 257mm som er det vanlige opp til 280mm som GT'n har. Spekulerer i hvor mye som må byttes. Er det kun caliperne som er forskjellen, eller er det store forskjeller på innfesting også?? Thanks guys Siter 1988 Toyota Celica 2.0 GT ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R) x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Mars 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 nå har jeg aldri vært borti å byttet dem, men sånn logisk sett så må du nok bytte bremsekloa, den tingen som calipern er fast i. ellers enn det burde det jo være en smal sak. eller er jeg helt på jordet som vanlig? ;p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10turbo Skrevet Mars 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 Lurte på om noen hadde noe kunnskap om ombygging av bremser på P11? Fra 257mm som er det vanlige opp til 280mm som GT'n har. Spekulerer i hvor mye som må byttes. Er det kun caliperne som er forskjellen, eller er det store forskjeller på innfesting også?? Thanks guys Som sony sier så er det bare og bytte caliperkloa ikke hele caliper. Det er alt du trenger og bytte + skivene da selvfølgelig. Har gjort det selv på min, så det er ikke noe problem og gjøre det selv. Gi gass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Mars 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 må han ikke bytte caliperne også? og bruke større klosser også? ellers er det jo ikke vits å bytte til større skiver joh, seff hvis caliperne han har kan bruke større klosser på.. lyst å forklare nærmere hvordan du gjorde det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Mars 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 bruk søkefunksjon Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10turbo Skrevet Mars 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 må han ikke bytte caliperne også? og bruke større klosser også? ellers er det jo ikke vits å bytte til større skiver joh, seff hvis caliperne han har kan bruke større klosser på.. lyst å forklare nærmere hvordan du gjorde det? Jeg byttet komplette calipere, var litt rask istad. Men jeg mener at man ikke trenger og bytte mer en klaven. Men jeg skal undersøke litt imorra. Har noen orginale bremser på jobben. Tror ikke klossene er så mye større på 280mm skivene enn 253mm. Vet det høres rart ut men jeg skal undersøke. Er en stund siden jeg gjorde oprasjonen på min.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Mars 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 standard størrelse er 256 mm på alle P10. De fleste P11 har 280mm standard. Det holder å bytte kun klaven. Trenger ikke hele kalippern. Case closed Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10turbo Skrevet Mars 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 standard størrelse er 256 mm på alle P10. De fleste P11 har 280mm standard. Det holder å bytte kun klaven. Trenger ikke hele kalippern. Case closedCase open.. Greit jeg bommet med noen få mm på p10 skivene og de fleste p11 kommer ikke med 280mm skiver. De fleste kommer med 256mm..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhipeOut Skrevet Mars 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Så dette vil dermed si at hvis jeg skaffer meg calipere fra en Primera GT, så er det bare å montere disse, handle nye skiver og evt. nye klosser?? Så er det bare tut og kjør?? Siter 1988 Toyota Celica 2.0 GT ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R) x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10turbo Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Så dette vil dermed si at hvis jeg skaffer meg calipere fra en Primera GT, så er det bare å montere disse, handle nye skiver og evt. nye klosser?? Så er det bare tut og kjør??Jepp. Da er det bare og montere. Tut og kjør.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhipeOut Skrevet Mars 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Neimen så utroliog flott. Da er det jo bare å finne ett par bremsecalipere fra GT da! Hmf... :rolleyes: Siter 1988 Toyota Celica 2.0 GT ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R) x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Neimen så utroliog flott. Da er det jo bare å finne ett par bremsecalipere fra GT da! Hmf... :rolleyes: Får bumpe inn her jeg også siden jeg har gjort dette.... Som sagt, du trenger ikke kalipern, men bare klaven, klosser og skiver!! Resten er likt!!!! Og det er ikke bare GT som har 280mm skiver! Noen 2litere har også dette (SRi, SLX osv) men det er ikke noe mønster i det (årsmodell osv....) Du må bare finne en som har det! Det eneste som er sikkert er at alle GT`er har det!! Jeg brukte fra en 97 SRi som hadde 280mm bremser, men fattern har en 98 SRi og han har ikke 280mm..... Skjønner? Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhipeOut Skrevet Mars 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Jeg ser at de fleste som har gjort dette kjører P10. Det er vel ikke noen forskjell på P10 og P11 på denne fronten? Jeg har funnet en 97 2.0 SRi, men jeg tror ikke denne hadde noe større i fronten. Skal ikke si dette for sikkert, men... Hmm... Siter 1988 Toyota Celica 2.0 GT ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R) x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Jeg ser at de fleste som har gjort dette kjører P10. Det er vel ikke noen forskjell på P10 og P11 på denne fronten? Lite sannsynelig at det skal være noen forskjell på p10 og p11 der, siden resten er likt.... Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera.GT Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 hvorfor sette større skiver på ? sombrero Siter 1998 Nissan Primera GT K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg