Gå til innhold

Bra reklame for Mercedes?

Ranger emnet

El_diablo

Anbefalte innlegg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen på jobben til naboen hadde en ny vito i 2 år. 3 motorbytter, 2 girkasser og døren falt av under fart. :rolleyes: Helt sant...

ikke mer?

Vi har to Vitoer på jobben som går døgnet rundt året rundt, bortsett fra når de er på rep. da... Er sjelden en uke uten noe nytt tull... og sjelden en dag uten ny ulyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for mer eksempler på mercedes kvalitet så burde dere se Top gear episoden som gikk 25.07.2004

da prøve kjørte de den nye SLK ...

kort om hva som gikk galt..

Girkassa, Setet fikk sitt egent liv (som inkluderer at noen lys kom på og taket prøvde å gå opp) og noe skjedde med den på banen som inkluderte et fult stopp og mye røyk..

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers har en '03 C200 som skolebil, sjåførlærer, og den var også full av feil.

Tok meg en tur med bilen etter han hadde fortalt meg om en feil han fikk opp om bremsene. Var ganske sjokka når turen var ferdig.

1. Bremseklosser må byttes stod det på computeren, bilen var da gått ca. 6000 km.

2. ABS slutta å funke.

3. ABC? slutta å funke, lurer på om det var anti spinn eller no.

4. ESP slutta å funke.

5. Speedometer slutta å funke.

6. Feil melding om baklys (allle lys virka)

Alt dette på en 15-minutters tur, feilmeldinger kom i hytt å pine.

Tror de bytta hovedhjerne på den, men uansett litt drøyt på en ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel .. skal vedde på at de 5 første feila her noe med det at der ER en kjøreskole bil å gjøre ..

da jeg kjørte opp vard et i en BMW .. når man slo av ABSen der slå ga alle hjelpemiddel seg (ASC+T osv) og speedometeren sluttet å funke..

og feil nr6 .. det er den mest vanlige feilen man får på mercer .. og det verste er at 90% av alle eiere mener det gir bilen skjarm... så de klager ikke!

er ikke før de spørr hos forhandlerene de får vite det (sa en kis hos "bertil" i tønsberg)

[*] 2003 Lexus IS200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vanligste feilen på mercedes personbiler er (også ifølge kis på bertil i tbg) rustne skiver bak og polerte skiver/klosser forran. Dette fordi de fleste merceeiere subber mye på bremsene, så skivene foran blir gode og varme, men ikke bremse hardt nok til at bremsene bak kobler inn..... At merce er daukjørt og nedsota, og går dårlig pga det, er vist heller ikke noe uvanlig... :rolleyes:

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo være ganske spennende å ha en vito som firmabil da! "kommer jeg hjem i en del i dag" "Hva er det som ramler av denne ganga i rundkjøringen" "hva sier sjefen når jeg ikke kommer på jobb i dag heller"

Er jo ganske interessant om førerdøra ramler av i fart da!

[x]86 sierra is *knust*

[x]94 Civic lsi *solgt*

[x]82 Mazda 929 *Rast* (vinterbil)

Nå 98 Integra R

Henger du så vidt med til 6000rpm kan du glemme å følge med resten av veien til 9000rpm! :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god venn av meg kjører Vito, en 2002 mod. Han har hatt den siden den var ny og er megafornøyd. Ikke vært en ting som har vært galt, og han kjører den 40-50 tusen i året. Eneste besøk på verksted har vært regelmessig service. Man skal huske på en ting, og det er at du hører det når noen er misfornøyd. Er man fornøyd så hører man aldri noe. Dette er noe alle som driver butikk vet. Selv har jeg kjørt min '99 C180T 80000km, og bilen har gått totalt 160000. Hadde den inne for rustfiksing i høst, ellers har det ikke vært noe annet enn å tute og kjøre. Og den rusten som ble tatt var en rose på begge framdørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 1999 C220 CDTI Elegance. Hatt den i 1,5 år nå. Har byttet bærekuler forran. (Gått langt så det er ikke unormalt) Har også byttet bakluke men det betalte Mercedes. Ikke noe annet som har vært byttet. Men C klassen sliter ikke så mye med rust som E. En kar fikk bytta fire dører på sin E klasse. Og da sto det en annen E Klasse der hvor de skulle bytte: 4 dører, panser, luke, tak og hjulbue® bak. Men som noen sier her. Man hører aldri om fornøyde kunder, bare missfornøyde. Men så skal det sies at ytterst få parkerer bilen sin ved siden av veien og skriver super bil etc på den :)

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både morra mi og onklen min hadde Cklass ..

begge byttet etter de var lei av problemer

morra mi sin Cklass leit med det vanlige for mercedes..

den sier at div lys ikke lyser selv om de lyser (dette er irriterende)

musikkanlegget går helt berserk..

onklen min sleit med at den ikke ville starte om morgene..

og at taklyset ikke ville slå seg av uansett.. men det var bare noenganger..

+ de feile morra mi også hadde

(PS: dette gjalt den nyere typen Cklass)

(minner fortsatt om at BMWen han byttet den i har fortsatt ikke vist noen feil :P )

[*] 2003 Lexus IS200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyskere.... :)

Til opplysning så er Vito produsert i Vitoria i Spania. Er ingen MB-fan selv, men rett skal være rett og det er langt ifra så mye problemer med dem som folk skal ha det til. Enkelte biler får imidlertid mange feil kort tid etterhverandre, da får eierne selvsagt inntrykk av at det er en jævla drittbil. Om verkstedet har en liten uke ventetid før de har tid til å se på det gjør situasjonen verre, og kundene blir ikke gladere av det. Mange av feilene som oppstår tør jeg påstå skyldes brukerfeil eller ombygging. Men ikke si det til kunden, da blir han jævlig sint, for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til opplysning så er Vito produsert i Vitoria i Spania. Er ingen MB-fan selv, men rett skal være rett og det er langt ifra så mye problemer med dem som folk skal ha det til. Enkelte biler får imidlertid mange feil kort tid etterhverandre, da får eierne selvsagt inntrykk av at det er en jævla drittbil. Om verkstedet har en liten uke ventetid før de har tid til å se på det gjør situasjonen verre, og kundene blir ikke gladere av det. Mange av feilene som oppstår tør jeg påstå skyldes brukerfeil eller ombygging. Men ikke si det til kunden, da blir han jævlig sint, for å si det mildt.

Så du mener jeg burde kalle Vito spansk? Så og si alle bilmerker produseres i andre land enn det de "kommer fra"... Jeg mener Mercedeser fra 70/80-tallet er skikkelige biler, men utover 90-tallet har Mercedes kjørt skuffelse på skuffelse for min del. Andre mener kanskje noe annet. :)

Just because i rock, doesn`t mean i`m made of stone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider