Gå til innhold

Lyd ved start av bilen

Ranger emnet

haheim

Anbefalte innlegg

Hei!

En ting som jeg har blitt vant til, men som folk som sitter på påpeker:

Når jeg starter motoren, rett etter at startmotoren slipper - så kommer det en relativt høy "skrike" lyd.

Har andre som har denne lyden? opplevd det før, og dermed noen tips?

Den har forresten aldri blitt rettet på ved tidligere service.

Om jeg skal gjette hva lyden kan være kan det være startmotoren som blir dratt av motoren når den har startet eller tannhjul som ikke "sitter" ordentlig.

På forhånd takk for hjelp!

Mvh. Magnus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

En ting som jeg har blitt vant til, men som folk som sitter på påpeker:

Når jeg starter motoren, rett etter at startmotoren slipper - så kommer det en relativt høy "skrike" lyd.

Har andre som har denne lyden? opplevd det før, og dermed noen tips?

Den har forresten aldri blitt rettet på ved tidligere service.

Om jeg skal gjette hva lyden kan være kan det være startmotoren som blir dratt av motoren når den har startet eller tannhjul som ikke "sitter" ordentlig.

På forhånd takk for hjelp!

Mvh. Magnus.

Hos meg er det en skrapelyd, og det er det du sier. startmotoren henger litt etter. er vist ikke noe farlig. dyrt å fikse vist, så enten bruker man penger på det, eller så lever man med det. mange som har påpekt det hos meg også. men gidder ikke bruke masse penger på å fikse en lyd jeg hører i toppen 2sekunder når jeg starter bilen. to Magnuser med samme problem. hehe

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det en skrapelyd, og det er det du sier. startmotoren henger litt etter. er vist ikke noe farlig. dyrt å fikse vist, så enten bruker man penger på det, eller så lever man med det. mange som har påpekt det hos meg også. men gidder ikke bruke masse penger på å fikse en lyd jeg hører i toppen 2sekunder når jeg starter bilen. to Magnuser med samme problem. hehe

Samme her :) Kommer og går litt :)

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme prob på Mors Golf 3 CL (med 1,6L 75 HK. 801-blokk, altså). Det er (som sagt ovenfor) starteren som henger på litt for lenge. På bilen hennes kom problemet allerede da bilen var to år gammel (1996). Ved klage® til verkstedet (Møller Follo. Den gang Follo Bilsenter) fikk vi bare høre at dette var innenfor toleransen (lurer på om de sier det samme til Kjell Inge om tilsvarende skjer med S8'en?;)).

Det er ikke noe farlig, men det er en hjerteskjærende lyd, da...

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider