Gå til innhold

Senking for dummies

Ranger emnet


pajero

Anbefalte innlegg

Hei.

Driver på å hjelpe en kompis å senke en Audi A3. Selv trives jeg best i høyden, så dette er nytt for meg.

 

1. Må fjærbeinet/demperen plukkes løs både oppe og nede? (sitter noe innih. nede)

 

2. Komprimere fjæra. (fikk det f... ikke til med fjærklemmene vi hadde kjøpt.) De var for lange.

 

Problemet er å få på ny-fjæra og så få demperen montert...

 

Takker for rask respons, da jeg vil ha biln hans ut av garasjen min!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Bør vell helst ut med hele demperen ja, men skal vell gå uten å ta den ut, selv om det sannsynligvis vil bli mye mere arbeid da...

- Må klemme sammen fjæra slik at du får løsna skåla til lageret oppå...Trenger ikke mer enn det(trenger vell egentlig ikke å klemme den sammen i heletatt, men da er det fare for å ødelegge gjengene på demperen...)

 

Mvh. Kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet var når det ferdigmonterte fjærbeinet skulle monteres på nytt med senkefjæra.

 

Prøvde både med og uten fjærklemmer når fjærbeinet skulle monteres på bilen.

Uten fjærklemmer ble det for langt, med fjærklemmer ble de i veien og gikk opp i dempertårnet..

 

Selve bærebroen ble for høy, til å få montert fjærbeinet. Er det bare å bruke makt og bryte den ned for å få plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet var når det ferdigmonterte fjærbeinet skulle monteres på nytt med senkefjæra.

 

Prøvde både med og uten fjærklemmer når fjærbeinet skulle monteres på bilen.

Uten fjærklemmer ble det for langt, med fjærklemmer ble de i veien og gikk opp i dempertårnet..

 

Selve bærebroen ble for høy, til å få montert fjærbeinet. Er det bare å bruke makt og bryte den ned for å få plass?

 

Bare å bruke makt det ja. Enten bare å bryte, ellers kan du bare løsne hele greia og sette den inn fra beginning av liksom.

Men som Freeman sier så bør du ta en firhjulskontroll etter du er ferdig.

 

Mvh. Kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

løsne alt i bunn ( så demperen henger i tårnet )

så trer du på fjøra fra bunn. Brukte 2 timer på å senke Volvoen til en kamerat, trur ikke det er no mer jobb på en A3.

 

 

Erik

 

Hvordan mente du at han skulle få tredd fjæra over skåla da? Går ikke å la demperen henge i dempertårnet for så å bytte fjæra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye om og men gikk det. Var jævli trangt fremme spesielt på pasasjersiden...

Har montert nå, men de "kåppene" inni motorrommet, kom ca 0.5cm opp når biln kom ned på dekka, og lå plan når biln va jekket opp. Skal det være slik? Eller er det noe feil... (har kun bladfjærer på min bil...Det sier vell sitt, litt av en overgang fra å skru 80 modell til 97modell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår