Gå til innhold

Hva får dere i hvert gir?

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

Vi kjørte 83 modell Volvo 244 grønn oprusta og jævli..

1.gir: 50km/t

2.gir: 115km/t

3.gir: 155km/t

4.gir fikk vi aldri dratt ordentlig ut.. men vi var oppe i 180km/t..

Men en ting SKAL sies.. og det er at UANSETT må man regne feilmargin.. I høyere hastigheter blir det forskjeller.. Sånn er det vel bare kan jeg tippe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men en ting SKAL sies.. og det er at UANSETT må man regne feilmargin.. I høyere hastigheter blir det forskjeller.. Sånn er det vel bare kan jeg tippe;)

jau.. selfølgeli skal man ta alle "målinger med en klype salt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min B23A og M47 dro fint 120 på andre.. var egentlig et spørsmål om hvor langt du turte å dra den ut på gira egentlig. turtellerens gradering stopper jo på 7000 men den passerte jo det med flere cm :D så at den varva rundt 8500rpm tviler jeg ikke et sekund på (noen som veit maks?).. men når den kom så langt så var motoren heeelt død. ventilflyt sannsynligvis siden den bare økte noen få km/t på flere sekunder på flata uten motvind...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min B23A og M47 dro fint 120 på andre.. var egentlig et spørsmål om hvor langt du turte å dra den ut på gira egentlig. turtellerens gradering stopper jo på 7000 men den passerte jo det med flere cm :D så at den varva rundt 8500rpm tviler jeg ikke et sekund på (noen som veit maks?).. men når den kom så langt så var motoren heeelt død. ventilflyt sannsynligvis siden den bare økte noen få km/t på flere sekunder på flata uten motvind...

har turtalls-spærre jeg;) :fingers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med farten på meteret er jo også avhengi av dekk dim. jeg målte bilen min når jeg hadde 195/50-15 og da jeg hadde 80 på meteret var den virkelige farten 66!! og det blir vel mere feil også ved høyere fart!!

ja.. har du -17,5% på rulleomkretsen så vil misvisning på speedo også vere -17,5% i tillegg til det som ligger inne av misvising orginalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider