Zagato Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Hvordan er letteste måte å teste om lambdasonden er fesen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Nå aner ikke jeg om "fesen" er bra eller dårlig, men sonden skal lage en spenning på opp til 1v ved fet blanding. Mål med et multimeter samtidig som du ruser opp litt motoren. Blandingen vil være fet mens turtallet øker. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Mars 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Kom ikkje på at ikkje alle fortår lokal dialekt. Fesen betyr gåen. Men takk for tipset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Luudedude Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Med mindre du har en bredbåndslambda skal du kunne måle motstanden i sonden din med et ohm meter. Det skal ikke være kortslutning eller uendelig motstand(brudd). På min bil er motstanden ca 4 ohm ved kald sonde også synker den noe når sonden er blir varm. Talla kan sikkert variere fra bilmodell til bilmodell! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Mars 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Takker. Får komme meg under å måle i morgen. Fant og to pluggledninger med litt for mye motstand som må skiftes i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Fant og to pluggledninger med litt for mye motstand som må skiftes i morgen. Hva legger du i litt for mye? Gjør ingenting om det skiller et par, tre tusen ohm mellom ledningene. (med et snitt på rundt 10Kohm.) Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Mars 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Ein på 9800 og en på 21000 ohm. Begge var på samme sylinder. Resten var på i overkant av 6000 ohm. PS det er en twinspark motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Ok. Da er det nok best å skifte ja. :) T-spark ja, svir litt i pengeboka når det er dags for pluggbytte selv om det bare er en firer da. :D Eller er det sekser også kanskje? bonde Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Mars 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Det er en firer, men pluggene kom ikkje på meir enn 200 med klubbrabatt. Da er det verre med ledningene, 900-1500 for settet der eg har hørt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 :) Trenger vel ikke platina og full pakke når man har en til overs på hver sylinder. :P Får vel ikke kjøpt i "løs vekt" pluggkablene heller sikkert. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet April 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Nå fekk eg endelig tak EBB og det bør visst ikkje være problem med opp mot 40 kohm, og det var neppe problemet med bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Nå vet ikke jeg hva problemet med bilen din er, men hvis det kommer av pluggledningene, så vil pluggene på den sylinderen sannsynligvis ikke være lik de andre (farge, sot osv). Og selv om EBB har bra peiling, ville jeg ha sjekket pluggene for å se etter forskjeller, siden det er så enkelt lixom. :) Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet April 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Bilen er kun kjørt 3 mil etter at eg skifta plugger, og det syner fremdeles ingen forskjell på dei. Problemet er at etter at eg bytta motor i fjor sommer( fabrikk ny motor som hadde stått ca 8 år) har eg hatt div problem. Klarte å feilkoble en jordingsledning og svidde chipen. Den er bytta mot en trimchip. Bilen dauer av og til på tomgang, sviver nykkete når det er lite belastning og turtall, samt av og til dauer på tomgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Rykkete gange på tomgang og lett belastning tyder ofte på mager blanding. Men hvis den plutselig stopper også ,er det ganske sikkert hverken plugger, pluggledninger eller lambdasonde som har skylda Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet April 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Har hatt av tomgangsmotoren og rensa den litt lett så eg får sjå i morgen når eg skal avgåre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.