volvo_wizard Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Har blitt på tide å bytte dempere på 240'n. Er det noen av dere som har prisliste på Sachs dempere? Hvem er det som selger dem? Er det noen av dere som har eller har brukt sachs på 240? Erfaringer? Eller er det kanskje andre dempere som er bedre egnet til moderat senket 245? Pris spillere også inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Jeg kjøpte mine Sachs Advantage gassdempere hos AIS (Sandnes-avd.) våren for to år siden, og betalte 1150 kr for de to bak og 1650 for de to foran (inkl. service-kit). Jeg har vært veldig fornøyd med hvordan de oppfører seg sammen med original-fjærene og turbo krengingshemmere, men jeg var også nokså bevisst på hva jeg ønsket: Merkbart hardere demping enn originalt, men uten at det gikk på så stor bekostning av komforten at kona klagde. Andre som går for mer reindyrkete sportsdempere vil synes disse er for myke, men for mitt behov var de midt i blinken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 link til forhandler(e) ??? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 kjøp rally bilstein-dempere fra pedersens-racing... 2000.- stk foran 1400.- stk bak Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 kjøp rally bilstein-dempere fra pedersens-racing...2000.- stk foran 1400.- stk bak Det har jeg... Kan ikke bli bedre fornøyd... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 har bilstein på 740en jeg og. hadde på sachs advantage før det og de kan ikke sammenliknes.. sachs er klart bedre enn orginal, men bilstein demperene er mye hardere og bedre å kjøre litt hardt med. har bilstein sprint foran( kortere dempere for senka biler) og de vanlige sport demperene bak for de måtte visst spesiallages til blodpris om jeg skulle ha sprint bak. vet ikke om du får det til 240 men sikkert.. fikk mine til 4000 for alle 4 hos autotrio med 20 % rabatt.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Org, Foran Biltema bak. Vet ikke åssen det funker enne, har ikke testa å kjøre den. er ikke noe racer bil opsett akuratt Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 noen som har erfaring med gule koni da? har også hørt at det er noe som heter DeCarbon dempere, er disse noe tess da!!? :titties: Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 det er de som har overtatt for R-sport. de bruker de demperene i VOC osv.. er vist helt perverst. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 I voc serien er det veldi populert med bilstein rally-dempere og:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 det er de som har overtatt for R-sport. de bruker de demperene i VOC osv.. er vist helt perverst. Hvem selger disse da?? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 jeg har oransje decarbon på den ene bilen og oransje volvodempere på den andre..Er meget fornøyd med de,men demperne har ikke så mye å si på min bil,for det er liksom ingen fjæringsvei å snakke om uansett.. sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 En ting til som er supert med alle disse demperne(bilstein,decarbon,gule koni osv) er at de er så lette å korte forsvarlig slik at man får forspenn på fjærene..sikkert noe alle vet men..dette gjelder framdempere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_wizard Skrevet Mars 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 jeg har oransje decarbon på den ene bilen og oransje volvodempere på den andre..Er meget fornøyd med de,men demperne har ikke så mye å si på min bil,for det er liksom ingen fjæringsvei å snakke om uansett.. sombrero Det var oransje Volvo dempere jeg hadde lyst til å kjøpe ettersom jeg har fjærene fra chassis-kit'et fra før, men på volvo så de at de ikke var å få kjøpt lenger. Gule koni er bra saker, har hatt det før, men de er jo litt dyre da. Hva er prisen på oransje deCarbon da, og hvem selger dem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Det var oransje Volvo dempere jeg hadde lyst til å kjøpe ettersom jeg har fjærene fra chassis-kit'et fra før, men på volvo så de at de ikke var å få kjøpt lenger. Gule koni er bra saker, har hatt det før, men de er jo litt dyre da. Hva er prisen på oransje deCarbon da, og hvem selger dem? Har ikke peiling på hvem som selger de da,men din lokale bildelsforhandler vet det nok..var med å monterte et slik chassis-kit en gang,bilen ble høyere enn med orginalfjærene..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg