Gå til innhold

Pater's Golf Gti 16v

Ranger emnet

Pater

Anbefalte innlegg

Da får jeg prøve å lage en liten tråd om golfen min jeg også da.... Dette er den tredje toergolfen jeg har hatt,

Tidligere golfer......

- En hvit Golf gl/cl, 88mod. ==> Vraket/Spiker

- En koksgrå gti16v, wolfsburg edition, 91mod ==> Solgt

Forrige golfen min solgte jeg i juni/juli 2004, for at jeg skulle gå over til en litt nyere bil, en treer golf gti eller vr6 var planene, men ser nå åssen di planene gikk… var og så på mannnnge forskjellige av dem, men ble ikke fornøyd med noen av dem, fant en som jeg var fornøyd med i Lillehammer, men den ble solgt rett før jeg skulle kjøpe den…… jeg er kanskje litt kresen når jeg skal ha meg bil, noen som mener det i hvertfall, hehe…

Så, jeg kjøpte toergolfen av en kamerat (Mars 2005), den er ombygd fra 1,6l til GTI16v, og utrolig nok så er årstallet i vognkortet 1983, mente toergolfen kom i 1984, Utseende og det tekniske er 1990/1991 model. Bilen er ombygd på verksted i 1999, i følge forrige eier, ikke han jeg kjøpe den av, man han/hun før der igjen.

Ting som er blitt gjort med bilen, forrige eier

- Glass klare frontlykter (montert av meg)

- Glass klare blinklys, med mulighet for park lys (montert av meg)

- Glass klare baklykter

- Sotet ruter, cdcardic solfilm 24% (montert av meg)

- 2 lykters Chrome grill (montert av meg)

- Grillist (montert og lakket av meg)

- Ny dynamo, Bosch 65A (montert på verksted)

Ting som jeg har gjort med bilen siden jeg kjøpte den

- Ny dynamoreim

- Ny Servoreim

- Byttet servoolje (orginal olje)

- Byttet Oljefilter (orginal filter)

- Byttet Olje (Shell Helix Plus, 10w-40)

- Fikset sentrallåsen

- Smørt clutch og gass vaieren,

- Satt inn Stereo

- Satt inn DVD

- Laget ny hattehylle

- +++++

- +++++

- +++++

Kommer ikke på noe mer i farta….

Ellers så er bilen:

- Senket (50mm tror jeg det sto i tuv papirene)

- Effektanlegg

- Monovisker

- Elektriske ruter

- Elektrisk justering av seter, hev/senk

- Alarm

- Momo ratt, pedaler, gulvmatter

- +++++

- +++++

Kommer ikke på noe mer i farta….

Dette her var da sånn litt om alt om bilen, for å summere sånn kort… legger ved noen bilder også, om litt av hvert fra det som er gjort med bilen…. En tråd uten bilder er kjedelig, hehe

golfen%2001.jpg

Slik ser da golfen ut, ikke akkurat det beste bildet, men det er nå ett…. Dere har muligens sett bilen her på forumet før (forrige eier)

motorvask.jpg

Bilde av motoren, rett etter motorvask… sikker på at forrige eier aldri har vasket motoren før, ble i hvertfall mye reinere nå… har en morsom film fra motorvasken her, må bare finne den igjen, så skal jeg legge den ut her…. Var masse vann i fordeleren, ville ikke helt starte, hehe

soting%20av%20ruter.jpg

Soting av alle rutene, mens forrige eier hadde bilen… ble ganske bra… lure på om jeg skal ta av sotingen å sette på en lysere type, eller fjerne det helt, synes denne er litt for mørkt, men får se om jeg får lyst en dag, og hva som skjer da…

grillist.jpg

Lakkering av grillisten, ble kjempefornøyd med resultatet… ble helt ”nuppefri” og blank, hehe

diverse%20service.jpg

Og så var det på tide med litt service nedi motorrommet, bytting av servoreim, servoolje, oljefilter, motorolje og dynamoreim….

dynamoreim.jpg

Bilde av den gamle dynamoreima vs. den nye…. Tror ikke det skadet å bytte denne nei…

dynamo.jpg

Her driver jeg å løsner dynamoen, for å få på den nye reima.

servoolje.jpg

Her driv jeg å tapper servoen for olje, olja var helt brun! Så trengtes tydligvis å bli skiftet, ble en helt annen lyd i servoen også, nesten som å høre den si tusen takk, hehe

garasje.jpg

Garasjen til broderen, så takk takk til han…. Gooood plass

golf%20p%e5%20klosser.jpg

Her har jeg jekket opp golfen på klosser, for å komme til lettere når jeg skulle bytte diverse reimer var litt nærvøs når jeg gjorde dette, for sist jeg gjorde dette på den første bilen, så tippet bilen fremover og datt ned… var heldigvis ikke under bilen, hehe… så nå hadde jeg tanket full tank å litt slik først, for å få mest vekt bak… og denne gangen så gikk alt bra

golfen%2002.jpg

golfen%2003.jpg

Her har jeg tatt ut alle setene, for å komme til lettere, var mye rare ledninger som var klipt i alle retninger under gulvteppet, som ikke gikk noen plass, så jeg fikk nå dratt ut alt av det i hvertfall, trekte også opp nye kabler til stereoen som jeg skulle sette inn

anlegg.jpg

Anlegg som jeg monterte, bortsett fra den subben og forsterkeren som er lengst til venstre, det var noe som satt i bilen når jeg kjøpte den…. Til cdspiller så har jeg Pioneer deh-p7400mp…

golfen%20dashbord.jpg

slik ble da dashbordet seenes ut, med montert frontsett og dvd…

hattehylle%2001.jpg

hattehylle%2002.jpg

Bilde av hattehyllen som jeg lagde, bedre enn den orginale ”papp” opplegget

============================ >>

Sånn da har jeg fått lagt ut litt bilder til dere også, slikt det ikke bare blir en tørr tekst, har mye mer bilder av ting som jeg har gjort, men kan ikke legge ut alt, er sikkert noe jeg ikke har fått med her også men…. Er bare å komme med kommentarer om dere vil…

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 240
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

begynner og bli bra nå! men du burde sage til hattehylla slik at den passer i spora der... tenk om du bråbremser da, kjett for de stakkars folk i baksetet, tror ikke det er diggå få den plata i huet :) ut i fra det,! stå på! kommer borti garasjen til bror din og kverrulerer jeg når det trengs =)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dvd%20konsoll%2001.jpg

her har jeg sagd ut askebegeret og den lille hylla over, hehe… og deretter så rensket jeg konsollen innvendig for di ”sideveggene” som man ser i toppen av bildet der, vet ikke helt hva jeg skal kalle dem… fjernet dem med kniv og hoggjern, ble bra…

dvd%20konsoll%2002.jpg

hadde fått tilskjært glass som jeg skulle bruke, MEN…. Hehe, ikke lurt å sette seg på det = knas…

dvd%20konsoll%2003.jpg

måtte da finne et bilde på veggen, og stjele glasset derfra… og så låne meg en glasskjærer, var egentlig ikke noe vanskelig å skjære egentlig, etter 2-3 forsøk så hadde jeg et glass som passet (som var firkantet :D)

dvd%20konsoll%2004.jpg

festet så glasset fra innsiden, brukte silikon, skulle kanskje ha brukt en som var svart men, men synes ikke allikevel, og den hvite silikonen hadde jeg gratis, fant den i jobb bilen, er sånn brann silikon, så om bilen brenner, så skal glasset fremdeles sitte fast

dvd%20konsoll%2005.jpg

kjøpte meg svart silikon her om dagen, og la noen runder rundt glasset/konsollen, for å få det til å se mest mulig ordentlig gjort ut, sånn att glasset ligger helt tett med konsollen der jeg hadde skåret hull, ble ikke så verst faktisk…

dvd%20konsoll%2006.jpg

dvd%20konsoll%2007.jpg

Skjærte hull slik at jeg kunne få felt inn selve dvd spilleren også, fikk den ikke så langt inn som jeg ville, fordi den støtet borti varmlufts opplegget som ligger bak konsollen, men ble bra allikevel synes jeg

dvd%20konsoll%2008.jpg

tok så den platen som jeg fikk etter jeg hadde skjært hull til dvd spilleren, og lagde en slags ramme som jeg kunne kle inn spilleren med, slik at jeg ville få samme struktur som resten av konsollen…. Og avrundet overgangen fra spilleren til konsolen med svart silikon…. Silikonen er litt gråere på bildet enn det den er nå, hadde ikke fått tørket skikkelig

dvd%20konsoll%2009.jpg

dvd%20konsoll%2010.jpg

dvd%20konsoll%2011.jpg

Det ferdige resultatet, synes det ble ganske bra jeg… er jo selvfølgelig ikke noe å stille ut men, men jeg er fornøyd….

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynner og bli bra nå! men du burde sage til hattehylla slik at den passer i spora der... tenk om du bråbremser da, kjett for de stakkars folk i baksetet, tror ikke det er diggå få den plata i huet :) ut i fra det,! stå på! kommer borti garasjen til bror din og kverrulerer jeg når det trengs =)

Hatte hylla er sagd til slik at den passer, tilogmed hogd ut spor slik at den sitter fast i di festene ved ryggen til baksetet der, så den stikker nok ikke av noen steder :)

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også et annet lite prosjekt på gang, i størrelse 1:58 :D

golf%20lekebil%2001.jpg

golf%20lekebil%2002.jpg

golf%20lekebil%2003.jpg

har drivi å skrapa bilen for lakk, tenkte jeg skulle lakke den i lik farge som bilen min :D:D:D

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, jeg kjøpte toergolfen av en kamerat (Mars 2005), den er ombygd fra 1,6l til GTI16v, og utrolig nok så er årstallet i vognkortet 1983, mente toergolfen kom i 1984, Utseende og det tekniske er 1990/1991 model.

Min gamlegolf sto det også 1983 på, det er fordi modellene lanseres i august året før.. Så det er en 84-modell.. Grattis med ny bil

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny og tøff bil.

Den dvd innfellinga i midtkonsollen så jo veldig bra ut. Det ga meg litt inspirasjon og noe å tenke på. Hvor lang tid brukte du? Og blei det bra med det glasset uttapå skjermen?

HEHE, dan...

jo jeg brukte lang tid på den, ble så sint mange ganger så jeg måtte sette den vekk for en stund... funker bra med glasset, bare det ikke kommer for mye støv å dritt i mellom der å glasset... tror jeg prøvde å gjøre det med glasset tre ganger, hehe.... hadde også gått litt lettere med skikkelig verktøy, brukte baufil jeg, og med den er det ikke så lett å komme til over alt.... men jeg syns det ble bra til slutt :) helt greit om man ikke skal bruke bilen til noe utstilling innvendig, selv om dette er noe av det bedre innstallasjonen vil jeg påstå som jeg har sett i en toergolf :) lyden har jeg også koblet på anlegget, så jeg hører flåklypa bilen kommer fra venstre, full fart over til høyre :D:D:D

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil da:) vi har en fin farge;)

Du har el.vindu du også ja, lurer på om det er mange inne her som har det?? håper det er mer sjelden enn normalt:)

tror ikke det er sånn altfor mange.... tror det er første bilen jeg har sitti i med el-vinduer :) åssen sikring bruker du til rutene dine, hender at min ryker sånn avogtil, lenge siden det har skjedd nå... kan være veldig upassende liksom, når man er ute på e6'n å ligg i 90km/t og det er 20 blå ute...... brrrr

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han brukte lang tid!

joa, men dem som venter, venter på noe godt :D hehe.... ble ikke så ille da :) startet jo med den mittkonsollen før jeg hadde kjøpt meg bil da, så hastet jo ikke så fryktelig, viste ikke om jeg skulle ha meg toergolf en gang, så gjorde det mest for morro skyld

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider