Gå til innhold

Pater's Golf Gti 16v

Ranger emnet

Pater

Anbefalte innlegg

oi, denne der var det ikke altfor mye spor igjen på, har fått noen merker å ser jeg..eller er det av noe annet??

Min mening er iallefall at det er like greit å bytte den, ser klar ut for bytte:)

Koster sånn ca 1850kr eller noe for komplett hos mekonomen til GTi 16v. :)

er mye oljedritt, litt metalspon å slikt, hehe..... prøvde å kløyve girkassa for å se inni den i går, men fikk det faen ikke til, hehe.... kom til drevene på (toppen) liksom, var masse metalspon der også :)

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 240
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ble ikke mange rundene på banen på deg gitt :) skjønte ikke hvorfor gutten med 16v betalte så mye for å kjøre 3 runder.. sånt skjer :) den cluchen ville jeg ha byttet hvi jeg hadde penger til det.. derimot så er det ingen utslitt cluch og kan gå lenge med normal kjøring..

gikk fint med normal kjøring, men begynte å slure litt ved aggresiv kjøring og når motoren begynte å bli veldig varm.....

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, jeg har en ny original gti16v clutch liggenes her hjemme, den er det myye mer spor på.. menmen, du får bestemme selv Pater. Like greit også når kassa først er ute:)

får ikke tatt bilde av sporene på den da.... eller måle hvor mange mm bred skiva di er? eller hvor mye spor det er igjen liksom.....

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke digital kamera, prøvde med mobilen, men det ble jo ikke noe tydelig bilde i det heletatt da:( drittkamera på mobilen min... GTi Clutchen er på 210mm. Er nok forskjell på tykkelsen på de...mener å huske at 8v har 20,5 i tykkelse, men 16V har noe større... Bestilte min gjennom Møller jeg, men jeg har G60 clutch..jeg fikk faktisk rabatt hos de svina!!:D 2000kr for komplett clutch med utløserlager å greier:)

Det er kanskje derfor det er så mye mer spor på min også siden det er en clutch som er beregnet for noen stakkars hk ekstra??

Uansett, etter som jeg vet så er det 210mm clutch både på 8v og 16v..kun tykkelsen som er forskjellig... Correct me if im wrong...:)

ble kanskje noe rotete forklart men, prøvde i allefall:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke digital kamera, prøvde med mobilen, men det ble jo ikke noe tydelig bilde i det heletatt da:( drittkamera på mobilen min... GTi Clutchen er på 210mm. Er nok forskjell på tykkelsen på de...mener å huske at 8v har 20,5 i tykkelse, men 16V har noe større... Bestilte min gjennom Møller jeg, men jeg har G60 clutch..jeg fikk faktisk rabatt hos de svina!!:D 2000kr for komplett clutch med utløserlager å greier:)

Det er kanskje derfor det er så mye mer spor på min også siden det er en clutch som er beregnet for noen stakkars hk ekstra??

Uansett, etter som jeg vet så er det 210mm clutch både på 8v og 16v..kun tykkelsen som er forskjellig... Correct me if im wrong...:)

ble kanskje noe rotete forklart men, prøvde i allefall:D

du får ikke målt tykkelsen da? se om min er mye slitt i forhold

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir feil uansett det hos meg da... siden jeg har G60 clutch..den er tykkere enn 8v og 16v. Dersom tykkelsen din er rundt 21.5 eller 21.0 så skal det holde egentlig. Har sendt en mail til nbs, å de sa det i allefall:) da spurte jeg om 16V clutchen...

De sa: 210mm i diameter.. 22 eller 22,5 i tykkelse, det sa i allefall den kroppen jeg mailet ista:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir feil uansett det hos meg da... siden jeg har G60 clutch..den er tykkere enn 8v og 16v. Dersom tykkelsen din er rundt 21.5 eller 21.0 så skal det holde egentlig. Har sendt en mail til nbs, å de sa det i allefall:) da spurte jeg om 16V clutchen...

De sa: 210mm i diameter.. 22 eller 22,5 i tykkelse, det sa i allefall den kroppen jeg mailet ista:)

... clutchen min er ikke så mye som 10mm en gang den.... om det er 22,5 mm du mener :)

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, altså, da kan det nok godt hende at han duden på nbs har feilinformert meg altså:D hehe, er vel riiiimelig slitt clutchen da vil jeg tro om du mangler over 10mm fra det den opprinnelig var:D

Er det ingen andre i forumet som har peiling da?? er jo fint om du slipper å bytte clutch da...sparer du de penga liksom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på biltema i går også, og kom over et verktøy sett som jeg måtte ha, hehe.... rota bort halvperaten av det jeg har fra før, er så dårlig til å rydde opp etter meg.... noen som vet om det er noe særlig kvalitet på det settet her da? forige kjøpte jeg på bilextra, å det har nå holdt helt til jeg har rotet det bort/mistet verktøy hehe

verkt%f8y.jpg

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et slikt sett selv, vil si det er god kvalitet på det, har opplevd at et par av de små pipene har sprukket, men dette er da hvis det har vært helt sinnsyke ting jeg har prøvd å skru i fra hverandre;) f.eks fast sveiset skrue(så det ikke før etterpå) hehe..

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et slikt sett selv, vil si det er god kvalitet på det, har opplevd at et par av de små pipene har sprukket, men dette er da hvis det har vært helt sinnsyke ting jeg har prøvd å skru i fra hverandre;) f.eks fast sveiset skrue(så det ikke før etterpå) hehe..

hehe, mene jeg så en sånn ti års garanti lapp på biltema også, om ikke det var noe anna verktøy da...... knakk ei pipe jeg fant i garasjen her om dagen, skulle ha av senterskruen til dekket, eller hva den mutteren kalles.... er 30 pipe i hvertfall, hehe

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider