Gå til innhold

kjøpe 2 stk drivaksel/drivknuter til diffsperre..hvor skal jeg kjøpe??

Ranger emnet

tplassen

Anbefalte innlegg

Hei og hå:)

greide å ta farvel med en av mine drivknuter idag..en skruve knakk slik at den ødela litt her og der doh så jeg må antakeligvis bytte hele drivakselen på høyre side...men, noen som vet hvor jeg kan få kjøpt dette til en rimelig grei pris??:)

Tenkte jeg skulle bytte på begge sider, slik at det er gjort:D

Noen som har noen tips?:)

mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg er interessert i å kjøpe den høyre av deg. Men jeg må få delenr til den, så jeg vet at den passer. :)

okey??

hva er drivaksel på dansk??:P finner det ikke hos krogslund:P

Akslene til biler med 827-blokk har to lengder (og Haynes-manualen ligger igjen i Hallen, så jeg kan dessverre ikke opplyse hvor lange): En lengde for 1,6 og 1,8L-motorer og en annen lengde for GTI og 16V (mener å huske at den høyre er 5mm lengre enn til ikke-GTI).

MEN mest vesentlig: Har du 90 eller 100mm indre drivledd? Her kan det nemlig bli kluss, ettersom drivflensen på girkassa har annet offset i 100mm-utgave enn i 90mm. Det er annen lengde på splinesene på selve drivakselen også (slik at 90mm og 100mm-ledd ikke går om hverandre).

Den brukte akselen må med andre ord ha samme diameter på det indre leddet. Lengden for øvrig varierer med 5mm (kortere, dersom ikke-GTI), hvilket vil kunne være gunstig for deg, om bilen er senka mye.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drit i å kjøp nye aksler da hvis de er i orden .. kjøp 2 nye indre drivledd 100mm og tilhørende mansjetter .. evt kjøp ytre drivknuter hvis de knakker litt. Får du med fustsjekoblinger, type bifokale, så er du helt i mål!

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et spørsmål om girkasse osv på 16V litt offtopic men jeg fyrer igang ;) Jeg har fått tak i en GTI 8v girkasse,clutch til denne og drivknuter,vil drivknutene fra 16 passe på 8V kassa om jeg finner ut at mine er i bedre stand? og vil girkassa holde på en 16v? speedometeret blir det rett? med digital sensor.. har digifz.. Noen som vet hvordan man kan få skjekket tilstanden på en girkasse? slakk i diffen? lekasje og slakk i girkassen når man kjører? andre ting?

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stått i 16V.

Skal på jobben nå, så jeg kan ta bilder å sende til deg i kveld.

Send meg en PM med mail adr din. Kan ikke legge ut bilder på forumet.

Kan også måle lengden. Måler da fra enden av drivknuten(indre)og ut til enden av den ytre, så kan du jo måle den du har. Mål tykkelsen også, så kan det ikke bli feil selv uten delenr.

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider